drömmiga Edinburgh.

Igår gick Fatou och jag på promenad med det enda målet att få andas vinterkrispig luft. 
 
Horisonten låg döljd bakom en mur av moln.
 
Och alltså, titta så himla dreamy Edinburgh är just nu.
 
De testade högtalarsystemet som är utplacerat runtom Princes Street Gardens inför Hogmanay så centrum fylldes av klassisk musik, det var så filmiskt.
 
När vi varit ute i nästan två timmar svängde vi in på Costa och köpte varmt att dricka och en chokladkaka att dela på. Personalen blev väldigt paff när vi bad om att få take away, men det var alldeles för fint ute för att sitta inne.
 
När vi druckit upp och matat ekorrarna med de sista kaksmulorna gick vi hemåt igen.
 
 
 
Och efter snart tre år får jag fortfarande nypa mig i armen när jag tänker på att jag bor här.  
 
 
 
 
Precis innan det sista dagljuset försvann var vi tillbaka på vår gata igen. Vi lagade världens bästa linssoppa till middag och lämnade över nycklarna till vår nya flatmate som flyttar in i slutet av veckan. Vi parkerade oss i soffan med varsin bok och där råkade vi visst bli kvar resten av kvällen.
 
 
 
10 kommentarer
ellen björktegen

herrrrregud va häftigt med molnen där borta! jag vill verkligen åka till Edinburh nu alltså...

Svar: Åh, ja!! Vi var helt tagna, haha. Och ja, gör!! Världens bästa plats!
Jennifer

Victoria

Hur kan en stad vara så himla vacker? <3

Svar: Men jag veet?! Fattar inte det heller!
Jennifer

fgodling.blogg.se

Drömmiiiiiig! Sån jäkla fin stad ju.

Nastasja

Bilden med karusellen som går runt, LOVE IT!

Elin

Alltså så fint! Funderar på att ta en weekendresa till Ed. från London snart!

silja

later som en mysig dag - vore kul med recept pa världens bästa linssoppa ocksa :)

ellen björktegen

jag ska övertala min sambo! 2015 är kanske året då vi åker dit första gången :D hoppas hoppas!

Mimmi

Åh, Edinburgh är så magiskt. Otroligt vackra bilder som vanligt!

hille

alltså det där sista solljuset över staden. älskar det.

Svar: Finns inget bättre <3
Jennifer

Ewahelena

Så himla fina bilder! God fortsättning på dig!
Kram från Göteborg.