den stora våffelfrukosten

Alltså, oh my, blir ju helt stum av era fina ord! Tusen miljoner tack!! <3 Känns så himla bra att vara korthårig, är så glad att jag faktiskt gjorde det. Och även om jag fortfarande får en smärre chock varje gång jag går förbi en spegel, känns det väldigt jag. Bästa grejen måste ju dock vara att det tar 10 min att bli färdig på morgonen, eller att det inte spelar någon roll hur mycket det än regnar eller blåser, håret ligger som det ska ändå. Så bra.
 
Hur som helst, lite såhär började min dag:
 
Söndagsbrunchen återvände och vi dukade upp till golvpicknick inne i Fatou's rum för att kunna njuta av solen som sken in genom hennes fönster. Två sorters våfflor (vanliga + choklad), té, färska baguetter och massa goda tillbehör. 
 
Och herregud, jag geniförklarade Fatou som fick idén att ha lax + färskost på våfflorna, det kvalade direkt in på listan över det godaste jag ätit.
 
Och chokladvåfflor med bär + banan. Ja, ni hör ju. Åt tills vi sprack ungefär.
 
Och nu sitter jag här, pluggar massor, och kommer göra det resten av dagen. Men vi gör så himla roliga och intressanta grejer i skolan nu (just nu läser jag t ex en artikel om de neurologiska processerna bakom empati) så det gör ingenting alls faktiskt. Speciellt inte när magen är våffelmätt och fåglarna kvittrar utanför fönstret.
17 kommentarer
Frida

Men ÅÅÅÅÅÅ herregud våfflor. Gick från under-brösten-hår till strax-under-öronen-och-lugg här om dagen, och jag känner typ som du "hjälp vem är det där!?" När jag passerar en spegel. Men det är ju så snyggt och så praktiskt, älskar praktiskt. Plus känner mig mer power i kort hår.

Svar: Åh, spännande!! Och ja, jag känner mig också så himla mycket mer power! Bästa känslan!
Jennifer

frida

jag. vill. ha. våfflor!!!

Mimounah

Dör vad gott

Emelie

Vilken ypperligt perfekt pluggförberedelse!

Svar: Åh, ja!! Var så himla redo för plugg sen :)
Jennifer

lovisa

älskar det mörka träet som (verkar) genomsyra/r er lägenhet! ser så genuint äkta och härligt ut. kan du inte ta med oss på en vända genom hela lägenheten nångång? och/eller berätta! hur stor är lägenheten? vad kostar den? har ni varsitt rum? etc etc! puss fina!

Svar: Åh, ska absolut försöka fixa det!! :) Men några snabba svar; vi har varsitt rum + kök, toa och en hall (där matbordet också står). Den kostar 1200 pund i månaden, delat på 4 blir det 300 var + 35 pund var för el+gas+internet, och ligger 10 min gångavstånd från centrum :)
Jennifer

Fanny Darling

Ljuvlig frukost!!! (Måste testa att ha lax på våfflorna någon dag!) och vad spännande med psykologin, läser psykologi som individuellt val i skolan, och det är ju förstås väldigt basic men oerhört intressant!

Svar: Åh, gör det!! Var verkligen så galet gott! Och ja, psykologi är så himla spännande, älskar det!
Jennifer

Emilia

Åh så gott det ser ut!

elise

åh, neurologi! <3

Svar: Bästa!!
Jennifer

fgodling.blogg.se

Du är fanstaiskt fin i kortare hår, älskade din frisyr innan också!! Men åh vad mysigt med inomhus picknick... Och applåd för intressant skolarbete, sånt är så bra!!

Svar: Åh, tusen tusen tack!! Och ja, så himla bra!
Jennifer

alwa

my gosh vad underbart, varför är inte jag så påhittig och orkar lägga energi på sån frukost? (och varför bor jag inte tillsammans med så fina vänner?)

alwa

my gosh vad underbart, varför är inte jag så påhittig och orkar lägga energi på sån frukost? (och varför bor jag inte tillsammans med så fina vänner?)

Ebba Molin

men åh så härligt det ser ut! picknickfrukost, vilket vardagsguldkorn!

Svar: Åh, men ja! Bäst!
Jennifer

Diman Dilir

åå va gott och mysigt!

daniela

våfflor<3 och på tal om håret. du har väl sett denna bild. http://3.bp.blogspot.com/-ccUh-cmxvlc/TnXXwa8BFqI/AAAAAAAAAGM/TsQLUgqhzDU/s400/breathless_l1.jpg

!!! helt sjukt vad likt. och så jävla snyggt

Svar: Puss på dig!!
Jennifer

Nastasja

Åh vad fantastiskt med picknickfrukost inomhus!

Svar: Åh, det var verkligen så himla himla mysigt!
Jennifer

sunsetheat

Mmm det har varit länge sen jag inte har ätit våfflor !!!
"Neurologiska processerna bakom empati" verkar så intressant !

Svar: Åh, ja, är verkligen superintressant!!
Jennifer

Maria

Åh måste vara superskönt att ha så lättfixad frisyr nu. Jag gjorde mig fin i håret 30 minuter i lördags och ALLT blåste sönder direkt jag gick ut. Inte så roligt haha.

Svar: Haha, precis så var det med min förra frisyr! Så himla retligt!
Jennifer