00:00

 

Luften är mild, men vinden som letar sig in genom kappslaget är isande kall och får tänderna att skallra. Vi står på bron där vi har utsikt över slottet och parkerna. Runtomkring oss sjunger skålar skrattar all världens människor, och under våra fötter pulserar staden av eufori.

 
 

Och hjärtat det slår så jäkla hårt, rusar runt i bröstkorgen som en flock vildhästar, trummar mot revbenen och vibrerar i magen. Jag blundar och tänker: vi klarade ett till år, du och jag hjärtat. Ibland gjorde det ont, jag vet, men många gånger var vi lyckligare än aldrig förr. Hjärtat svarar genom att slå ännu hårdare, som om det försöker rasera kroppsmuren som skiljer det från resten av världen.

 
 
Så börjar nedräkningen. Jag fyller lungorna med luft för att stämma in, men rösten fastnar i halsen. Fyrverkerierna breder ut sig på det mörka himlavalvet och marken darrar av det öronbedövande ljudet. Jag vänder mig om, betraktar hur det glittrar i ögonen som är vända mot explosionerna på himlen, och låter mig förloras i det kollektiva lyckoruset. 2015, jag är så himla redo för dig.
 
 
13 kommentarer
elise

gott nytt år fina jennifer! hoppas 2015 blir awesome för dig. tack för en underbar, underbar blogg. en av de bästa att följa. <3

Svar: Åh, puss fina!! <3
Jennifer

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Fantastiskt vackert och talande skrivet, Jennifer! Låt oss gå in i 2015 med samma livskraft och styrka som du delat med dig av i bloggen, och inspirerat med! Heja!

Svar: Åh, men du är ju för fin! Puss!
Jennifer

Alicia

Så jävla fint skrivet. Jag är inte mycket för att fira nyår men detta var en väldigt bra tolkning vad ett årsskifte kan innebära. Jag ska inspireras av det. Gott nytt, min vän!

Svar: <3!!
Jennifer

jorunn lavonius

"Och hjärtat det slår så jäkla hårt, rusar runt i bröstkorgen som en flock vildhästar, trummar mot revbenen och vibrerar i magen. Jag blundar och tänker: vi klarade ett till år, du och jag hjärtat. Ibland gjorde det ont, jag vet, men många gånger var vi lyckligare än aldrig förr." ÅH. Ska spara på de där orden längelänge.

Svar: Åh, hur fin är inte du?! Tack!!
Jennifer

Beatrice

Alltså, Jennifer, så himla duktig du är. Både på att fota (såklart) och skriva. Bästa fyrverkeri-bilerna jag sett hittills tror jag minsann! Kram!

hanna, förbanna

så vackert! Gott nytt år!

Annika

Så fina bilder :)

Annelie Komorowska

Alltså Jennifer, så fint!! Gott nytt år <3

Nastasja

Åh, kan tänka mig att utsikten var fenomenal där! Så fantastiska bilder!

ISA

SÅ redo. Detta ska bli bästa året.

Elin

Gott nytt år!!!

Lotta

gott nytt år Jennifer! Och vad fint!

Johanna Af Apel

Men oh, FINT <3