klockan fem en tisdagsmorgon

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klockan fem varje morgon väcks jag av tranorna som trumpetar bakom husknuten. Klockan fem. Varje morgon. Om jag inte hade varit så morgonpigg hade jag antagligen blivit helt rasande. Istället tycker jag det är ganska mysigt att ligga kvar under det varma täcket i sömnens gränsland och lyssna på morgonens ljud. När jag slog upp ögonen idag och såg hur mjukt ljuset draperade sovrumsväggen visste jag dock direkt att jag var tvungen att föreviga Julimorgonen i all sin prakt. Så jag släppte ut Bamse och kattgänget, och strosade runt i trädgården med min kamera. Sa hej till hästarna och släppte ut ankorna, innan jag gick in igen och drack kaffe med katterna. Nu står regnet som spön i backen och jag planerar att spendera resten dagen i sängen med en bra bok och ett gäng dokumentärer. Sommarlovslivet är allt fint. 
 
13 kommentarer
Nastasja

önskar jag var där och fick hänga med dig i idyllen som är er gård alltså!

Svar: Önskar också att du var här ju! <3 <3 <3
Jennifer

Alexandra

Alltså, lugnet sprider sig från dina bilder genom min datorskärm på jobbet. Vilka bilder, livet!

Embla

alltså sommarmornar på landet <3

Vicky

vill se gåsbäbis!! :*

Svar: Han har flugit sin kos och gett sig ut på nya äventyr!! Tänker att hen hittade en gåskärlek som hen nu upptäcker världen utanför Piggaboda tillsammans med! :*
Jennifer

Hanna & Elin

Åh vad härligt det ser ut; det är något speciellt med morgonljuset, nästan så att jag önskar att jag själv var morgonpigg (men kanske bara nästan) c:

Diman Dilir

å så mysiga bilder!

Kaneli

Dina soluppgångs (eller okej vid fem är den ju iofs redan uppe nu på sommaren) är ren magi <3

clara

först och främst, så himla fin blogg! har läst typ hur länge som helst men aldrig kommenterat. nu till en fråga: visst har du väl rest i sydostasien? hur funkar det med visum när en reser mellan olika länder? om en inte har hembiljett bokad från början tänker jag, men det kanske du hade?

Johanna Af Apel

KATTBILDERNA <3

ISA

haha älskar att sista katten typ kör fotomodell-looken och ler sådär mystiskt med ögonen! starquality! ;)

Emelie

Jag tänker alltid att jag är morgonpigg tills jag läser din blogg haha! Tycker jag vaknar tidigt när jag vaknar av mig själv klockan 8-9 när jag är ledig haha

Svar: Haha, tror att det snarare jag som är ett extremfall...
Jennifer

Madeleine

Så fina bilder på katterna.

Madeleine

Johanna

vackert!