genom telefonen.

Jag använder knappt min kamera längre, det blir alldeles för tungt att släpa på den när jag redan bär runt på min dator som just nu är som en förlängning av min kropp (MVH PLUGGAR ALLTID, märk väl desperationen bakom de orden). Men jag har försökt att komma ihåg att ta bilder med mobilen i stället, så jag tycker vi tittar på hur de senaste dagarna har sett ut genom telefonens lilla pixliga kamera! Denna omgång blev visst väldigt svartvit.
 
Mina klassisar som pluggar single honours i psykologi har varit tvungna att utföra experiment denna terminen, och stackarna har haft jättesvårt att hitta tillräckligt många participants. Så då ställer en så klart upp och hjälper till, trots att varje minut är värdefull pluggtid. Här sitter jag och väntar på att Vessela ska fylla i ett formulär innan vi kan börja, var tvungen att ta en snabb bild på den fina skuggan. 
 
 
I lördags åt jag och Fatou årets första glass i solen!! Det blev jordgubb + salted caramel för min del. Gott.
 
 
I söndags pluggade jag hela dagen och skrev en case study om smärta, stumbled upon den här bilden i en psykologibok och skrattade rakt ut i biblioteket. SÅ HIMLA KONSTIG. Ska det här föreställa en vanlig skada?? Kunde de inte komma på något bättre?? Hon har en GAFFEL I HANDEN?? Och alltså, WHAT? *skrattgråtande emoji*
 
 
I måndags vaknade jag hos den här personen. Jag klappade katt under tiden han diskade, vi drack kaffe och åt frukost, och skjöt upp plugget så länge som samvetet tillät.
 
När jag hade upprepat nä, nu måste jag gå, minst 50 gånger lyckades jag till slut slita mig och hoppade på bussen hem till lägisen. Sitter fortfarande alltid på övervåningen på dubbeldäckarna, så långt fram som möjligt. Väldigt turistigt men så himla mysigt ju + utsikten är så mycket bättre.
 
Väl hemma hade jag några minuter över mellan panikpackning och bussankomst. Det blev väl spenderad selfie-tid, i gårdagens smink och (unintentional) stålmannenpose.
 
Sedan hängde jag här resten av måndagen, och alla andra dagar (om ni tittar noga kan ni se mig i reflektionen, hej hej!). Jag skrev färdigt en uppsats och påbörjade en annan, skypade med mina föräldrar och hade möte med photography societyt inför en utställning som vi ska ha nästa vecka. När jag kom hem, nästan 11 timmar efter att jag lämnat lägenheten på morgonen, tog jag en varm dusch, läste lite i en ny bok som verkar lovande och somnade framför Greklandsresan. Ni måste måste se den, så fin. Det är något med sköra pensionärer som alltid ger mig akut hjärtsnörp.
 
Igår satt jag och pluggade i biblioteket tillsammans med Nora och Fatou. 15 minuter innan vår sista föreläsning för terminen bestämde vi oss för att ta tillfället i akt och lapa lite sol innan vi skulle tvingas sitta i en föreläsningssal i två timmar. Det var fantastiskt - solen, jag älskar dig.
 
Idag skiner solen igen och gör alla måsten lite mer överkomliga, även om jag fortfarande befinner mig innanför bibliotekets väggar. Ännu lite enklare blev det när jag fick ett A på min presentation!! Kommer ni ihåg att jag var sjukt nervös inför den? Då är det ju lite extra fint att få bra respons. 
 
Hoppas att allt är bra med er! Jag saknar verkligen att hänga här på bloggen, men snart snart snart (ok, om typ 5 veckor, men vi kan låtsas att det är snart) har jag tid att prioritera den här platsen igen. Puss <3
 
 
25 kommentarer
Maria Ekblad

Så mycket fint! Och vad du är tjusig. Ochhhh kul med en sneakpeak på personen du sover hos. :')

Nastasja

1. alltså åh åh åh åh åh på mannen i köket ;;);););););)
2. gaffelbilden!!!! hahahah och 3. du är så jäkla snögg.

Julia Alvina

Ohoooooo gu va fint att du delar med dig! Världens flin i mitt fejs just nu. OCH DU vilken jäkla kick-ass människa du är, pluggar som en jäka superhero, vilket ju passar med din power-pose här ovan.

elise

hahahaha alltså kommentaren ovan "åh åh åh åh åh på mannen i köket ;;);););););)" kände exakt så! :D berätta meeeer. så nyfiken. och glad för din skull jö!

Frida / Dezdemona

HE HE HE HE!!!

nadir

hej jennifer, jag ska börja plugga i augusti 2015 men jag vet inte om jag ska plugga joint eller single honours. kan du kanske ge mig lite advice om det där?

Emelie Blad

Åh, lite kramkalas med en stilig karl, det säger man inte nej till! Vad glad jag är för din skull, att du funnit någon svårt att slita sig från om dagarna.. Eller, att det ändå blivit så säkert att du vågar skriva om det offentligt, DET är att gratta om något! Grattis till förälskelsen, fina Jennifer!

Och gaffelbilden, haha, jösses, har inte ord. Psykologiböcker i ett nötskal. Börjar nästan tro att hela konceptet med psykologiböcker är psykologiskt sociala experiment.

ISA

men hellooo there till mannen i köket! kolla armen - biceps <3 *hormonstinn*.

Du är så fin så man storknar med <3

lovisa

ÅÅÅÅHH kul att se en skymt av din kärlek! <3

L

ALLTSÅ

Sofia

Härliga bilder!

Vicky

ALLTSÅ HAN SER UT SOM 1 KAP :D

alexandra

FINT ju!! och håller förresten med vicky, hehe.

Kajsis

omg så snygga både du och mannen! crazy

tommy

fina bilder =)

Lilly

Egentligen fattar jag inte varför folk skaffar sig digitalkamera just för bloggandet skull. Går lika bra med mobilen tycker jag. Har använt min mobil till bloggandet nu sen 2012 och tycker det funkar hur bra som helst. Finns ju bra appar man kan använda så bilderna ser mer proffsiga ut istället.

Klara Amanda

Åååh, kul att få ett ansikte på the man!! Gaffelbilden är ju för övrigt urrolig, hahaha. Det finns så många knäppa bilder i studielitteratur <3

hanna, förbanna

uuuh ;) vi saknar dig också här (ja, jag tycker jag får tala för alla)! <3

Sandra Leone

Hahaha gaffelbilden <3 Dör!

Anni

Så förbaskat fint alltihop! Älskar "diskbilden"! ^^
Och ser såklart massor fram emot fler blogguppdateringar från dig men hoppas att du inte känner stress över det, utan att du bara bloggar för att du har lust och ork till det. :) Blabla hönsmamma, men blir så orolig när bloggare ursäktar sig för att de inte lägger upp mer än de gör. Det är ju helt okej liksom. Ja du förstår säkert. KRAM!

Pyret.

Åh vad himla fantastiskt att äta glass ute i solen (längtar tills det blir tillräckligt varmt här också!!).

Also; fruktansvärt stiliga selfies. Du är så jävla snygg helt enkelt!

Johanna Englund

Mannen i köket uh uhu hhh! Hahahah på gaffelbilden alltså WHAAT?!

jasmin

du är såsåså vacker.

alice

alltså gårdagens smink - WHAT? Mitt smink håller sig inte ens så snyggt i fem minuter, om jag dessutom skulle sova med det hade jag sett ut som en panda. (obs det är en komplimang, du är så himla fab!!)

Robin

Alltså, du är ju en jädra superhero!