genom en pixlig mobilkamera

Vi kikar lite på vad som förevigats med mobilens lilla pixliga kamera på sistone! 
 
 
 
Först ut är mina bästa grannar; frisörhundarna! De är alltid oklanderligt klädda i slips och spenderar dagarna med att skälla ut alla som står och väntar på bussen.
 
 
 
 
Sommaren var ju och hälsade på för ett slag. Så här fint var QMU då, med blå himmel och spegelblank damm. Nu är det 10 grader igen och det regnar konstant :(( 
 
 
 
Sedan någon gång i mitten på april bröt tentakaoset ut.
 
 
 
Tätt följt av uppsatskaoset. Det här var stunden då jag insåg att jag officiellt blivit en workaholic, för hur lyckas en annars slita sig från en säng innehållandes en varm finperson, för att skriva uppsats i mörkret klockan 6 på morgonen. Nä, just det. Fick förresten tillbaka mitt betyg på just den här uppsatsen och tappade hakan när det visade 85%. Åttiofem jäkla procent!! Vem får ens det?? Är fortfarande i något slags chocktillstånd, men superglad så klart. 
 
 
 
Och så en måndag då jag spenderade 14 timmar på skolan. Som tur var fick jag bevittna en fantastisk solnedgång genom biblioteksfönstret, vilket gjorde situationen lite lättare. 
 
 
 
Sedan fick jag ju äntligen äntligen sommarlov!! I samma veva fyllde Nora år och ställde till med trädgårdsfest! Dock bor vi ju i Skottland där vädret alltid är regn, så vi improviserade fram en nödlösning mha ett tält och en massa tålamod. Det var så mysigt att sitta där under, på mjuka filtar och äta godis samtidigt som regnet smattrade mot tältduken.
 
 
 
När jag och mina föräldrar var på Cramond Island passade jag på att knäppa den här bilden. När jag la upp den på instagram kommenterade Vicky att det var "dystopiskt vackert", så himla fint uttryckt ju, för det är verkligen Edinburgh i ett nötskal. 
 
 
 
Jag har också poserat hämningslöst i födelsedagsskjortan som jag fick av mina fina föräldrar. 
 
 
 
Och så blommade körsbärsträden över och marken strösslades av rosa blad. 
 
 
 
Igår spenderade jag hela dagen på QMU och jobbade 10 timmar i sträck med projektet där vi vill utmana alkoholnormen på universitetet. Just nu håller vi på och gör en bok/häfte till förstaårseleverna som ska finnas i varje lägenhet på campus som ska innehålla användbar info, tips och studentprofiler. Målet är att erbjuda en annan bild av vad det innebär att vara student, dvs ett alternativ till att supa sig full varje kväll. Så igår stängde jag och två andra tjejer in oss i ett pyttelitet personalrum med fin utsikt  och spånade idéer, ritade mindmaps och skissade utkast, briefade QMU's grafiska formgivare och skrev innehållet. Samtidigt som vi åt oss mätta på bakelser och vindruvor, och drack litervis med kaffe. Så. himla. roligt. Ville aldrig åka hem ungefär.
 
 
 
Men det var jag ju så klart tvungen att göra. Här sitter jag och väntar på bussen hem i ösregnet och lyckas färgmatcha gatan perfekt. Slut på bilder! 
 
 
9 kommentarer
ISA

Alltså hjälp på solnedgången! vilka colors <3 och fick även något slags sorterings-kli-i-fingrarna av ditt papperskaos i plugget. haha, organiserat kaoz kanske? ;)

Svar: Haha knappast, bara kaos!! :*
Jennifer

Frida

men herrejesus grattis grattis grattis till 85%! Det är ju verkligen drömmålet för en student, så jäkla bra gjort!

Svar: Åh, men tusen tusen tack!! Puss!!
Jennifer

petronella

gud dina ögon.

Svar: Åh, men fin du är!!
Jennifer

JUNITJEJ

Vilka söta hundar!

Svar: Sötaste hundarna i stan!!
Jennifer

Victoria

bilden på hundarna har gjort min dag (både denna och då jag såg den på insta, tror jag). hundar borde alltid ha slips - tänk vad gulligt! vill gråta lite pga fin värld ju.

Svar: Haha åh!! Håller med, slips eller eventuellt stövlar! Då hade världen varit komplett!
Jennifer

Karin

grattis grattis till hela åttiofem procent! det är ju hur bra som helst!

Svar: Åh, tack tack snälla du!!
Jennifer

Emelie

Alltså, så otroligt bra med boken/häftet som behandlar ämnet alkoholnorm!! Jag blir så otroligt trött på att människors inte existerande alkoholvanor är de som ifrågasätts. Blir knäpp på det.

Och, så himla mycket grattis till uppsatsen!

Anonym

Wow workagolic for real. Vet inte ens hur många ggr jag kommit sent till jobbet för jag legat kvar å gosat haha. Typ 1h gos, 5min mat, kläder och tandborstning!

KindaJustMe -- Text I Foto I Mode I Design

Typ världens längsta inlägg, men så himla mysigt. Vill också bo i Edinburgh, kändes inte alls lika mysigt när jag var där som det gör på dina bilder. Fast å andra sidan var det juli och därför supervarmt mest hela tiden.