lördagslänkar

 
 
Teen feminists changing the world in 2015 - en så peppig artikel som i sin tur länkar vidare till massa bra tips!
 
Michaela skriver så himla bra om fettförakt - "Jag hade inte fått några verktyg för att förstå att tjock inte var någonting annat än en kroppsform, utan hade lärt mig att den tjocka kroppen var sammankopplad med en rad egenskaper och attribut. Det är ett stigma som en smal kropp aldrig behöver ta ställning till."
 
Hunden som fotograferar - alltså kan vi bara stanna upp och uppskatta hur FANTASTISKT FINT detta är?? 
 
 
 
 
@kobranhuggertill på instagram - Kajsa alltså, så himla rimlig person!! Vill att vi ska bli bästa vänner. Hon kroppspeppar och livspeppar med kloka captions, den lilla hunden, och dansvideor! Ni måste följa, ok?
 
Yesterday av Murakami - blev helt överlycklig när jag upptäckte att Murakami har publicerat ett gäng noveller hos The New Yorker, älskar älskar hans sätt att skriva. Yesterday är min favorit av de jag hunnit läsa so far. 
 
Our favourite all-girl art collectives - "Thanks to Tumblr, Twitter and Facebook, female artists are joining forces now more than ever – creating safe and supportive spaces for art production and exposure." Älska internet, och älska alla kreativa personer där ute.
 
 
 
 
Och Ellen Elias pratar om sin stil, relationer och sin mamma, och är bara så jäkla power. "I don’t need a man to tell me I’m smart or beautiful, I already know that.” Japp.

 
3 kommentarer
Beata

älskar sånna här vettiga tips, tack!

Kaneli

Så bra länkar ju, tack för tipsen!

ISA

Alltså Stig Rosén från Kulbo. DÄR snackar vi kompismaterial! sköning!!