måndagsflimmer

 
Igår styrde jag och Fatou stegen genom grassmarket i jakt på ett café med kraven att det 1) skulle ha wifi, och 2) vara folktomt pga viktigheter skulle uträttas. 
 
 
 
 
Vi satte oss på ett obskyrt, men mysigt, café och styrde upp vår sommar. Skrev att-göra-listor, planerade och peppade varandra. 
 
 
 
Efter några timmar sa vi hejdå till regnbågen på bordet och gick vidare.
 
 
 
Förbi kattcaféet's nya lokaler där den här söta hängde i en flyttlåda vid fönstret. 
 
 
 
Vi köpte pommes och slog oss ner på gräset i the meadows. 
 
 
 
Kolla idyllen! Solen tittade fram och temperaturen kröp upp upp upp. Till slut hade det blivit så varmt att jag var tvungen att kasta av mig kängor, jacka och skjorta. Där låg vi och pratade i flera timmar om relationer, psykologi, och om hur tacksamma vi var för att solen värmde våra ryggar. 
 
 
 
Men det bästa var ändå att få hänga med den här guldpersonen. 
 
 
 
Jag vill baka, tänkte jag högt, och så blev det så! Vi gick till Lidl och handlade digestive, blåbär och färskost som, tillsammans med lite annat som redan fanns hemma, blev till en citroncheesecake med lemon curd och blåbär. Så himla himla gott. 
 
 
 
Den inmundigades framför en film samtidigt som staden bäddades in i skymningsblå moln, innan vi nästan somnade i soffan och stupade i säng. 
 
9 kommentarer
hille

ÄLSKAR dina vardagsbilder!
Vad hette caféet?! ser lite ut som ett ställe där jag åt en awesome grillad macka en gång! haha. Minns inte vad det hette.
Blev väääldigt sugen på cheesecake nu också, av någon outgrundlig anledning...

Svar: Men PUSS! Och desamma ju! Och jag tror det hette the baobab tree café? Det ligger bortom grassmarket på bread street :) Maten såg och luktade sjukt gott, så tror minsann att vi måste gå dit igen när vi är lite hungrigare.
Jennifer

Diman Dilir

mysiga bilder!

Svar: Tusen tack!!
Jennifer

Jessica

Alltså kattcafé, det låter ju helt fantastiskt! Har aldrig hört talas om det, men antar att man får hänga med massa katter om man fikar där? Åh! Cheesecaken ser förresten otroligt god ut!

Svar: Men visst!? Och ja, det får en!! Bästa grejen!
Jennifer

ISA

Er relation verkar ju så himlans fin! en keeper, helt klart <3 och pepp på att ha planerings&framtids-fika. Bästa!

Svar: Ja, var verkligen så himla himla bra. Gjorde livet lite mindre stressigt och mer strukturerat, haha. :)
Jennifer

petronella

jag blir alltid så glad av dina bilder!!

Svar: Åh, tack fina!
Jennifer

Bellis

men åå, längtar så mycket efter pluggfriheten efter alla exams. Det ser så himla härligt ut.

Svar: håll ut!! snart så!!
Jennifer

Ellen

Hamnade på din blogg av en slump och började typ gråta av detta (fast jag kan inte gråta pga har just börjat äta antidepp-medicin) Mitt liv suger men det här gav mig en glimt in i hur jag vill leva. Fritt, kreativt, ha gemenskap, se det fina i det lilla och uppskatta även en måndag. Åh…!!

LIENE

Cheesecaken ser verkligen god ut!
Jättefina bilder på din blogg.

Sofie

Hej Jennifer!
Jag undrar bara vad för almanacka din kompis har på bilden? Är i behov av en större men inte hittat någon i min smak än.
Du hör detta rätt ofta kan jag tänka mig, men superfina bilder och kan inte annat än att hålla med dig om att Edinburgh är magiskt! x