veckan som gick 2.0

Nä, vet ni vad? Jag upptäckte att jag måste råkat radera lördagens inlägg när jag fixade med kategorierna här på bloggen på lördagskvällen :(( så jobbigt. Och eftersom min blogg ändå är min minnesbank känner jag att jag behöver re-posta det så att dessa stunder inte ska falla i glömska. Förlåt till er som hann se det innan det försvann, för att ni inte ska bli helt uttråkade slänger jag in lite bonusmaterial från helgslutet också. Puss!
 
 
 
I måndags träffade jag Anine för fika! Vi har inte setts på evigheter pga pluggkaoset som slukade hela våren, så nu var det verkligen på sin plats att ta igen missad tid. Vi pratade ikapp om livet och gapskrattade tillsammans i flera timmar. 
 
 
 
Jag åt en galet god morotskaka extra allt och drack någon téhistoria med earl grey, skummad mjölk och kanel. Fika i världsklass alltså. Efteråt promenerade vi nerför gatorna i ösregn kombinerat med strålande sol (typiskt Edinburgh-väder), åt kakor på en bänk i Princes Street Gardens och ville aldrig säga hejdå. Hon är verkligen så himla bra. 
 
 
 
Jag klappade katt. Eller försökte iaf, han är fortfarande lite skeptisk (vilket väl egentligen är lika bra med tanke på min allergi), men snart är vi bästa vänner. Lovar. 
 
 
 
I onsdagskväll tog jag och Otto en omväg över Calton Hill på väg hem till mig; uppför en stig som gick under blommande kastanjeträd.
 
 
 
Och fick se staden från ett helt nytt perspektiv. Så himla fint.
 
 
 
Men finast var ändå sällskapet. Kolla bara.
 
 
 
 
Det var en knapp märkbar halo kring solen, Edinburgh visade sig från sin bästa sida i kvällssolen, och luften var så väldigt lätt att andas. 
 
 
 
Sedan gick vi hem till mitt där vi åt takeaway middag, diskuterade ifall samtyckeslag är en hållbar grej eller inte (mvh en som tydligen har en läskig angry feminist voice hehe, obs! dock välbehövligt om jag ska kunna matcha politikstudentlogiken), googlade hur mycket det skulle kosta att skaffa ett wrestling belt med titeln 'intellectual heavyweight' ingraverad som skulle tillfalla den som vann den senaste diskussionen (= jag, så klart), och kollade på film. Helt normala, typiskt pariga saker alltså.
 
 
 
 
I torsdags, efter att jag sagt hejdå till Otto som äventyrar på andra sidan jorden för några veckor och köpt bli-frisk-mat till Fatou, bäddade jag ner mig i sängen och läste. Älskar Virginia Woolfs böcker så otroligt, hennes språk får mig att förlora all uppfattning om tid och rum; jag läser läser läser och helt plötsligt har flera timmar passerat. Precis detta hände i torsdags, jag lämnade bara sängen för att koka mer té och tända ljus som fick brinna ikapp med himlen utanför. Så bra, har längtat sönder mig efter att ha tid över för att läsa igen.
 
 
 
I lördags var det ju sommar för en dag och ni har ju redan sett min morgonpromenad, men här får ni en till bild bara för att det var så jäkla fint. Och är det bara jag, eller får en inte lite LA-vibbar av denna vyn? 
 
 
 
 
 
Och igår hoppade jag på tåget till Stirling för en liten mini-reunion med mitt fina Malawi-gäng! Lynn fyllde år för ett par veckor sedan och Heena hade organiserat en överraskningsmiddag för att fira, och lyckats med det omöjliga att få ihop oss som annars är spridda över Skottland. Lynn blev så glad och chockad att hon började storböla inne på restaurangen = mycket lyckat alltså. Efter middag och tårta fortsatte vi till ett par barer där vi pratade om allt som hänt sedan sist och drog tusen internskämt, innan jag hoppade på det sista tåget hem.
Så fint avslut på en fin vecka!
 
 
5 kommentarer
May Lene

Så nydelige bilder, jeg får helt hjemlengsel <3 Tenk at jeg skal være i Norge hele sommeren.. Roll on September!

Svar: Åh, tack snälla!! Och du, Norge är ju inte fy skam heller!
Jennifer

Sandra Leone

Skoja inte! Virginia Woolf är helt otrolig. Minns att jag fick precis samma känsla när jag läste Mrs Dalloway.

Svar: Åh, har du läst Jacob's room?? Om inte måste du! Det är min absoluta Virginia Woolf-favorit!
Jennifer

Sara

Ljuset asså<333

Svar: Puss!!
Jennifer

Jennifer

åh ja Virginia Woolf, hade nyss en period helt tillägnad henne, hoppas den kommer tillbaka nu igen när det är mindre studier.

Svar: Åh, är mitt uppe i en Virgina Woolf period nu jag också! Bästa grejen. Håller tummarna för att du hittar tillbaka när du får mer tid!
Jennifer

Karin

har inte hittat till Virginia Woolf ännu, kanske är det dags att leta fram henne i bokhyllan?

Svar: Åh, gör det!! Du kommer inte ångra dig!
Jennifer