tillbaka till verkligheten

 
 
 
 
 
 
 
När jag och Otto klev av planet igår möttes vi av en 20 graders temperaturskillnad som skoningslöst knuffade in oss i hösten och verkligheten. De senaste veckorna har varit en dröm - en fantastisk, världsomvälvande, himla dröm.
 
Vi har susat fram mellan bergen, hållit hårt i ratten på vägar som saknar staket och slutar i stup på flera hundra meters höjd, fickparkerat längs med bergsväggar, navigerat den galna trafiken och oläsliga kartor. Vi har inte kunna se oss mätta på de mäktiga bergen, förundrats över det evigt föränderliga landskapet, och befunnit oss i ett drömlikt tillstånd av konstant häpnad. Vi har promenerat i urskogar, vaknat av ett dånande regn mot biltaket, och tappat andan av vintergatan som om natten spred ut sig i himlaspringan mellan bergstopparna. Vi har badat i det saltaste av saltvatten, halkat på alger och fått blåslagna knän, flutit med vågorna in mot land igen. Vi har skrattat oss till tårar tillsammans med de finaste av vänner, möblerat om vartenda restaurang i Kotor för att kunna klämma ner alla 12 kring ett och samma bord, och lagat middag tillsammans i ett stökigt kök fyllt av matos och skratt. Vi har ätit gudomligt god glass, oliver med perfekt sälta, och massa, massa pizza. Vi har fuldansat som om det inte fanns någon morgondag på ett av Europas största dansgolv. Till basen som vibrerar dunkar skakar i hela kroppen, blandas med ljuset som blinkar blixtrar bländar; döver medvetandet och suddar ut gränser. Jag har lärt mig att dricka espresso, och spenderat dagarna med att fylla på koffeindepåerna, läsandes eller skrivandes. Och omslutits av tystnaden som rasar i bröstkorgen när en avslutar en bok som, då den fortfarande levde, upptog hela ens väsen. 
 
 
Jag lämnade min digitala systemkamera hemma i Edinburgh, min lilla powershot fick hoppa in under vår roadtrip istället (bilderna ovan utgör ett litet urval av vad som fastnade på minneskorten), och jag har 9 rullar film att framkalla. Jag kan inte vänta tills jag får visa er alla äventyr. 
 
Montenegro
31 kommentarer
Josefin Nilsson

Åh vad vackra bilder! :)

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack!!
Jennifer

Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf

Ååh så fina bilder! Superfin natur och gillar verkligen den bilden på Otto också. Vad mysigt ni verkar ha haft det. :)

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

lovisa

vad du kan konsten att fånga magi! en annan hade ju nöjt sig om en kunde fånga't så bra i antingen foto eller text men du är ju för jävla bra på bägge delarna. avis-puss! <3

Svar: Meh, puss!! Blir ju helt generad av allt smicker här borta <3
Jennifer

Johanna

Ser helt jäkla fantastiskt ut! Hamnar på att-resa-till-listan genast!!

Daniella 🌙

Magi.

Svar: Puss!!
Jennifer

Anonym

GUD vilka vackra bilder! Särskilt den med Otto i! Vilken kamera använde du?

Maria

GUD vilka vackra bilder! Särskilt den med Otto i! Vilken kamera använde du?

Svar: Tack snälla!! Jag använde en canon powershot 15G :)
Jennifer

Annabella

Alltså W to the O to the W vilka bilder!!!!!! Ser såå mycket fram emot att se resten!

Btw btw kommer befinna mig i Edinburgh 23-28 oktober, skulle vara dökul att hänga i en kort eller lång stund om du kan och vill!!<3

Svar: Men puss!! Och JA, såklart!! Hade ju varit världsfint att hänga!! <3
Jennifer

Hanna

Vilken dramatisk himmel <3 <3

Hanna

Vilken dramatisk himmel <3 <3

Svar: Åh, visst?! Blev helt golvad av hur vackert det var! Dramatiska himlar = bäst
Jennifer

Vicky

men vadå?? att du fångat denna magi på en kompaktkamera? det är på rille de finaste bilderna jag sett här inne på mycket mycket länge. och extra fint när man vet att du haft det fantastiskt. puss

Svar: Åh, Vicky!! Du skulle bara veta hur glad jag blir ♥
Jennifer

chrissy

gu blir alldeles golvad av dina texter. känner allt. så himla starkt.

Svar: ♥ ♥ ♥ puss!
Jennifer

vendela

wow. på exakt allt

Svar: <3!
Jennifer

Beata

så himla himla vackert

Svar: Åh, tack ♥
Jennifer

ISA

jennifer.. jag ORKAR inte vad vackert. Måste till detta land. asap. gör lite ont nästan.

Svar: Åh, åk!!! Du kommer inte ångra dig! Puss!
Jennifer

Victoria

altså! dør. så himla himla fint. blir alltid så sykt pepp på livet når jeg leser dine innlegg!!!

Nastasja

Orkar eeeeeej. Vet inte hur du gör men det är sånt djup + färg + detaljer + inga störiga objekt ivägen och allt i varenda jäkla bild. GENI.

Svar: ♥ ♥ ♥ puss bästing!
Jennifer

Rebecca Larsson

åh wowowow vad fint. ser så mycket fram emot de analoga!

Elisabeth - elisabethia.blogg.se

Riktigt vackra bilder!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Johanna

otroligt vackra bilder!

Svar: Åh, puss!
Jennifer

corneliaeriksson.blogg.se

Vilken vacker plats!

Svar: Åh, det var HELT fantastiskt!!
Jennifer

Dixi Wonderland

Vilka vackra bilder du tagit :D

Svar: Åh, tack!! :)
Jennifer

Johanna

Wow! Älskar första bilen! Så vackert! :D

Svar: Åh, så glad jag blir! Tack!!
Jennifer

Rockahappy - Konst & Styling

Wow! Vad vackra bilder! Magiskt :D

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Sandra B. En annorlunda reseblogg

Vilka fantastiska bilder. Jag har varit där men kommer inte ihåg att det var så där vackert. Nu blev jag påmind. Tack!

Svar: Åh, puss!!
Jennifer

Ruff

Men så fina bilder :D imponerande att det är med en digitalkamera med!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Petra

Vilka otroliga bilder!! :D

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Sanna

Fantastiska bilder!! :D

Svar: Åh, tack så mycket!!
Jennifer

Matilda

Vackert!

Lili

Så himla fina bilder! Låter dessutom som en helt underbar vistelse.

Svar: Åh, det var helt fantastiskt! Och tack!!
Jennifer

Nettan

Vad härligt det låter :) Verkligen fina bilder.

http://nouw.com/Nettan

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack!!
Jennifer