2013 listan.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?


Massor. Bland annat tog jag bussen till Paris och åkte längst upp i Eiffeltornet, stod på mig och skällde ut en dryg kille i min klass inför en fullsatt matsal pga sexistiska kommentarer, åkte till Tjernobyl och åt kebab i Kiev, demonstrerade på gatorna i London och Edinburgh, besteg berg i dimman, gjorde slut med en vän, och missade Kalle Anka på julafton för att jag sydde ihop en skadad kalv i leran på åkern (allt gick bra).

 

 

Vilka länder besökte du?
Ukraina, Frankrike, Danmark, och England + Skottland om det räknas.

 

Vad var din största framgång 2013?
Oj, att få A på mina exams kanske? Eller att jag vågat så himla mycket varje dag.

 

 

Bästa köpet?
Resorna såklart. Men om jag måste välja ett materiellt ting får det bli min jacka + halsduk, så skönt att inte frysa något mer.

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att kunna få behålla min bästa person, och inse att allt är precis lika självklart och vackert som förut.

 

Och ledsen?
Kvällen då vi bestämde att vår tid inte är nu. 

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I början av året var jag ledsnare än jag någonsin varit förut, så himla förvirrad och liten. Men sedan bestämde jag mig att nu får det vara nog, och från mitten av sommaren och framåt har jag känt mig gladare och starkare än någonsin förut. Tänker fortsätta med det resten av livet ungefär.

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ja mer i början av året, men fixade det i slutet ju.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ödslat tid på människor som bara gör mig illa.

 

 

Blev du kär i år?

I livet och framtiden, och i få att bo tillsammans med vänner. 

 

Favoritprogram på TV?
Orange is the New Black! Tittar verkligen aldrig på serier för jag är alldeles för rastlös för att sitta still, men vår lilla Skottlandsfamilj tittade på den tillsammans ett avsnitt varje kväll, och alltså, så bra.

 

 

Bästa boken du läste i år?
To the Lighthouse av Virginia Woolf, blev helt såld på hennes sätt att skriva.

 

Bästa filmen?
Jag är verkligen sämst på film, glömmer bort att jag ens sett dem typ direkt efteråt, men the Great Gatsby var den första jag kom att tänka på så säger den.

 

 

Bästa matupplevelsen?
Typ allt jag åt i Paris, getost och bakelser i överflöd.

 

Något du önskade dig och fick?

Att få känna livet pulsera under bröstbenet igen.

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag fyllde hela lägenheten med såpbubblor och blev bjuden på hallontart av Chantel och Fatou.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En mops. Ju. Även om det inte riktigt är praktiskt möjligt just nu, men en kan ju alltid drömma.

 

 

Vad fick dig att må bra?
Alla fantastiskt fina människor jag får omge mig med.

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Mer resor kanske? Har ett stort äventyr i Malawi inplanerat till nästa sommar, tror det kommer bli hur bra som helst.

 

 

Vem saknade du?
Alla som bor alldeles för långt bort. Men mest min syster, tycker att hon borde flytta till Edinburgh också.

 

De bästa nya människorna du träffade?
Alla som jag träffat genom vårt Amnesty society, så fina precis allihop.

 

Högsta önskan just nu?
Att Sverigedemokraterna får exakt noll röster i nästa val, att mina nära får vara friska och en totaldemolering av patriarkatet. 

 

Gott nytt år, bästa ni! Hoppas er nyårsafton blir helt strålande bra! Och så ser vi till att 2014 blir bästa året någonsin, visst?

13 kommentarer
Maria

Gott nytt år!

Svar: Gott nytt år fina du!
Jennifer

Maja

Gott nytt år på dig fina du!

Svar: Åh, gott nytt år till dig också!!
Jennifer

frida

tack för ett år av superfina bilder och kloka ord!! hoppas din början på 2014 blir grym. kram!

Svar: Åh, men så fin du är!! Tack själv för att du vill titta in här ju!
Jennifer

Nastasja

Tack för din underbara blogg. Gott nytt år på dig fining!

Svar: Puss!! Gott nytt år!
Jennifer

Nastasja

Och - du är så jäkla modig. På alla sätt, men att läsa om hur du konfronterat en kille inför en fullsatt matsal för något du tror på. Det är så stort.

Svar: Åh, men så fin du är! <3 Puss!
Jennifer

Linnéa

Tack för all galet grym inspiration och tack för den bästa bloggen jag läst! Önskar alla att ert 2014 blir precis som ni hoppats! <3

Svar: Åh, men SÅ fin!! Blir ju så glad! <3
Jennifer

Karin

gott nytt år fina fina du! <3

Svar: Gott nytt år!! <3
Jennifer

Annelie

Tack finaste du för den här bloggen! Hoppas att ditt 2014 blir så fint och magiskt som det bara går! <3

Svar: Puss på dig! Och detsamma fina du!
Jennifer

Elin

Gott nytt år, fina Jennifer! Det här kommer bli bra.

Svar: Gott nytt år till dig också! Och ja, det tror jag verkligen!
Jennifer

Vicky

så sjukt fint år du verkar haft. ÄLSKAR lövgifen. gott nytt fining!!!

Svar: Puss på dig! Och gott nytt år till dig också, fina du!
Jennifer

elise

vi verkar så himla lika, du o jag. så som du beskriver dig själv skulle jag beskriva mig själv, ungefär.
hoppas du får ett fantastiskt 2014!

Nike

hej jennifer, jag la just till dig som favorit på datorn. kram och gott nytt år!

Svar: Men åh, TACK! Gott nytt år!!
Jennifer

klaraaaa

åh du tar ju så underbara bilder.
hoppas att det var okej att jag snodde listan av dig. bra frågor ju.
PUSS.

Svar: Puss fina du!! <3
Jennifer