frukost, vackra byggnader, och en regnig fika

Imorse åkte Jenny hem till Sverige igen, vi kramades hejdå supersnabbt och utan frukost i magen eftersom vi båda tagit fel på flygtid. De sista dagarna tillsammans här i Edinburgh åt vi frukost i sängen igen, och en annan morgon köpte vi nybakta croissanter från bageriet på hörnet, fikade med regnet smattrande mot rutan, och diskuterade framtiden. Jag visade henne mitt universitet och vi pluggade på biblioteket, gick på bio tillsammans med mina fina vänner (vi såg August: Osage County, så himla bra! Tips!) och drack té inpå småtimmarna. Vardagliga saker som en alltid vill kunna göra tillsammans, men som avståndet inte riktigt tillåter. Var så himla fint att få ha henne här. 
14 kommentarer
Maja

Vilken fin tesil!

elise

åh, den filmen har jag funderat på att se. tack för påminnelsen!
älskar f.ö sådana genomskinliga tékannor... undrar var en kan få tag på en sådan? hmmm

Svar: Jag också! Tror jag sett att TGR har några för en billig peng :)
Jennifer

Jennifer Palmblad

Så himla vacker stad. ÅHH!

Bonnie

Åh vad fint!

Bonnie

Åh vad fint!

Rebecca

Så himla fina bilder du tar! Hittade nyss till din blogg. Jag flyttade till Edinburgh i höstas och pluggar psykologi på Queen Margaret. Vilket universitet läser du på? Så coolt med en annan svensk som bor här, har inte sprungit på någon på mitt universitet än. :)

Svar: Men knäppt! Jag läser också på QMU!! :) Du vill inte ses över en fika?
Jennifer

Rebecca

Seriöst? Vad kul! Ja gärna, vore så kul att prata med någon som också går här! Du kan väl maila mig så kan vi bestämma något? :)

Svar: Absolut, mailar dig nu! :)
Jennifer

Vicky

vilket sjukt bra frukost. dammsugare liksom. och presskanna!! älskart.

Svar: Åh, blev helt överlycklig när jag hittade dammsugare på IKEA! Bästa grejen!
Jennifer

Jani

Hej! Fick tips av en som kallar sin blogg för barabrittisk att kika in på din blogg eftersom du fotograferar och bor I Edinburgh som jag även har besökt och jag verkligen gillar den fina staden. Nåja kommer att kika in lite då och då. Själv bor jag I Sheffield och fotar mest natur och landskap.

Mvh Jani

Jorid

Hej!
Jeg skal til Edinburgh med en venninne om en uke, og lurer på om du kan gi oss noen tips til ting vi kan gjøre, se, oppleve? Jeg liker bloggen din veldig godt, og skulle gjerne likt å få tips fra en som faktisk bor i Edinburgh!
Vi kunne for eksempel gjerne tenke oss å dra i Edinburgh Zoo, gå til Arthur´s Peak og fika på koselige kaféer!

På forhånd tusen takk!
PS: Jeg fikk ikke opp mailadressen din, men svar meg gjerne på min! :)
[email protected]

Svar: Har mailat nu! :)
Jennifer

Simone

Regnigt, men fint ändå :)

lisa

mysigt och jättefina bilder!

Mari

Åh, det er så fint å ha besøk!! Utrolig fine bilder, som vanlig, særlig det siste av tekanna!

Alicia

Så stämningsfulla vackra bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer