dagens.

 
 
Dagens frisyr: Håret stod åt alla möjliga håll när jag vaknade idag, har väl haft en orolig natt, men nu ligger det typ där det ska igen.
Dagens kläder: Världens mjukaste tröja som jag lyckades norpa på Zaras rea, mina mest använda jeans som snart faller i tusen bitar (jag ser liksom badrumsmattan genom tyget när jag sitter på toa även om det inte är något hål, än) och raggsockar.
Dagens mat: Har bara ätit frukost än så länge, men det blev yoghurt med kiwi och kokos, ett ägg och kaffe.  
Dagens händelse: Det har ju inte hänt så mycket än idag, men jag har börjat med en ny grej, nämligen att yoga i 15 min det första jag gör på morgonen. Kroppen blir alldeles mjuk och följsam efteråt.
Dagnes planer: Fatou och jag ska ta bussen ut till the Pentlands och äventyra lite i snön som förhoppningsvis ligger kvar!
Dagens vill ha: En semla, tack. Kan leveras till Montague St. i Edinburgh omgående.
Dagens saknad: Den handfull människor som jag räknar som mina viktigaste personer. Varför bor ni alldeles för långt bort?
Dagens tråkigaste: Pluggberget som väntar på att bestigas.
Dagens godis: Hetsäter ost just nu, vilket alltid händer sisådär en vecka innan mens. Bra grej ändå.
Dagens humör: Rastlös, lite stressad, men så himla pepp på dagens äventyr!
Dagens komplimang: Alla fina ord ni lämnar här inne. <3 på er!
Dagens längtan: Har haft en så himla odenfinierbar känsla i kroppen de senaste dagarna, tror att det är en önskan om att tiden ska gå lite snabbare och en längtan efter framtiden.
Dagens tv-serie: The Fall!!! omg ni MÅSTE se den!! Älskar älskar huvudkaraktären, hon är så himla mycket power!
 
Lista skamlöst snodd av Flora. Hoppas ni har en fin lördag och att solen skiner hos er. Puss!
 
13 kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Snyggt läppstift!

Svar: Åh, tack snälla!!
Jennifer

Beatrice

Förstår inte semmel-hypen i år... Tycker inte ens om vanlig semla, men semmelwarp? croissant-semla? Korvbrödssemla? Jag förstår inte... Mandelmassa är inte gott, grädde är inte gott i den mängden och bullen är alltid torr? Nej, tacka vet jag glass och småkakor!

Svar: Hahaha, alltså, förstår inte heller hela grejen med wrap, croissant och korvbröd??!! Nä, tror jag håller mig till den rediga hederliga semlan <3
Jennifer

Julia

Vad är det för yogarutin du kör på morgonen? Försökt hitta en som jag trivs med men inte riktigt lyckats och 15 min det pallar till och med jag engagera mig i!

Maria Ekblad

Åh äventyr i snön låter fint :)

Johanna Englund

Wow vilket läppstift! Hittade just din blogg och kan säga att jag älskar helheten i den, bilderna och hur du skriver. Kram!

Emma

Fina du! Låter klokt med yoga. Jag tar två klasser i veckan men önskar få in rutin på det varje morgon.
Kör semlebak ikväll vetja!

Hanna

Kan inte du berätta om din syn på det här med mjölk?
För mig går det inte riktigt ihop, det här med att vara feminist och att samtidigt dricka mjölk (äta ost kanske i din situation). Hur man som feminist kämpar för kvinnans rättigheter och samtidigt stödjer mjölkindustrin (äggindustrin också för den delen). En industri där hondjuren bokstavligt talat är slavar, där vi tvingar dem att bli gravida en gång om året, låter dem bära sin avkomma nio månader i magen, för att efter födsel ta ungen från dem (som förmodligen går till kött- eller mjölkindustrin) för att VI, människan, ska stjäla deras mjölk. Denna process ska sedan upprepas tills kon inte kan producera tillräcklig mängd mjölk längre och går till slakt. Finns det någon värre form av kvinnoförtyck?

Svar: Jag förstår verkligen vad du menar, och jag ser dubbelmoralen. Men just det här med mjölk, ägg och kött (som jag ju också äter) är väldigt problematiskt för mig personligen att helt utesluta ur min kost då jag tidigare varit sjuk i anorexia, och därför inte kan mixtra med min kost utan att höja risken för återfall monumentalt. Än mer eftersom det var mjölkprodukter och ägg som var det första som hamnade på listan över "förbjuden" mat när jag blev sjuk. Jag måste ändå sätta min egen hälsa i första rummet när det kommer till detta, och det hoppas jag att du förstår. Dock försöker jag ändå göra så gott jag kan; jag äter kött högst 1-2 gånger i månaden, jag köper alltid ekologisk mjölk och ägg, och även om jag vet att det inte är helt oproblematiskt ändå, så är det ju ändå bättre än alternativet.
Jennifer

ISA

du hittar alltid så bra listor. Och lika skamlöst som du snor dem, lika skamlöst snor jag dem vidare. If thats ok? PUSS

Svar: Åh, men jaa! Sno som om det inte fanns någon morgondag! puss <3
Jennifer

Brita

Ursäkta stalkighet men gick in på google maps - vilken DRÖMMIG edinburghsk gata du bor på?! Så vill jag också bo! Älskar Edinburgh...
Är också lite nyfiken på yogarutinen, vad kör du?
Måste bara säga att du är en otrolig inspirationskälla och en blir sådär glad i magen när en ser att du gjort ett nytt inlägg! Du och din blogg är helt enkelt bäst! Kram

Sandra Leone

Har ett par likadana brallor. Varje gång jag sätter mig känner jag hur sömmarna knakar men de är ju mina allra bästa jeans!
Håller med om yogan, känner mig alltid på topp efter det.

Lotta

så snygg!

silja

har ocksa funderat pa att börja dagen med yoga men har liksom inte riktigt kommit igang än - har du nagon YT kanal som du brukar använda eller hur gör du?

Anonym

Hej hej, vet inte om de har semlor men det finns ett svenskt café i Edinburgh! Peter's Yard heter det, har du tur så serverar de semlor! :)

Svar: Åh, älskar Peter's Yard!! Tror inte att de har semlor än dock! Förra året började de med semlor i mitten av Februari så hoppas hoppas att de har dem i år igen! <3
Jennifer