söndagshej och nya regler

 
 
 
Ett söndagshej från en glad jag i min mjukaste tröja (med luddig fleece på insidan!) och en ny läppenna från Barry-M som känns perfekt höstig. Apropå söndag så har jag bestämt mig för att införa en ny grej i livet det här skolåret, nämligen 1 dag av obligatorisk ledighet varje vecka! Det låter kanske helt galet, och det är det väl egentligen, men förra skolåret pluggade jag och bockade av måsten nästintill varenda dag från September  Juni. Alltså, fattar ni? Det är 9 månader utan paus. Totalt ohållbart. Så för att jag ska komma ihåg att andas även när livet går i 190km/h blir det från och med nu lag på att pausa minst 1 dag i veckan. Den här veckan spenderar jag min lediga dag på IKEA tillsammans med resten av lägisen, tänker köpa massa bra grejer, tjuvåka på kundvagnarna och äta glass. Hoppas ni får en fin söndag 
 
24 kommentarer
Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf

Åh det låter supersmart! Även om det är mycket och det är spännande och intressant det man sysslar med så tror jag man måste vara ledig emellanåt också, annars är nog inget hållbart i längden. Ha en fin dag på Ikea. ☺️

Linnea

Låter som en god idé; jag spenderade andra halvan av sommaren med att jobba 10h/pass sju dagar i veckan. Har verkligen tagit mig ett tag att återhämtas från det. Anywho, ha så jäkla kul på IKEA!!!!

Karin

Så gjorde jag också under mitt fjärde år på Uni och det var heeeelt fantastiskt att plötsligt vara ledig en dag i veckan (hehe, galet som sagt!). Jag pluggade inte särskilt annorlunda än tidigare heller, utan beslutade mig för att bara vara lite snällare mot mig själv, och så fick studierna anpassa sig efter det. Och det funkade fint, vilket det garanterat kommer att göra för dig också. :-)

Jessica

Låter hur smart som helst! Och dina ögonfransar??? To die for???

Victoria

Haha, och jag har infört samma regel, fast att jag MÅSTE plugga/göra skol-måsten 6 dagar i veckan. Har SÅ dålig självdiciplin alltså!

Jenny

Heja! :)

Och superfin färg på läggstiftet! Det klär dig. :)

Ellen

Alltså jag måste bara säga att du är så himla vacker. Och din blogg gör mig så otroligt glad och peppad på livet. Så TACK för det!

Emilia

Måste bara fråga vart är tröjan ifrån? Ser ut som världens underbaraste hösttröja!!

Daniella 🌙

känner samma!! bara att göra exakt vad man vill en hel dag <3

Lotta

ååh bra att du tar hand om dig själv!! och du är så himla gullig på sista bilden

Carina

SA SMART. Ska gora likadant.

PS. kan vi ha samma lediga dagar ibland please. DS.

Anonym

Låter så himla bra. Jag önskar att jag gjort samma sak innan jag gick in i väggen i höstas.

ISA

kände sån lust att krama dig i den där gosiga tröjan, hehe! Mycket bra initiativ förövrigt, tror fler (typ jag) skulle behöva sno den idén. Kram<3

Nastasja

Bästa idén ever. P.S tredje bilden är som en frickin dröm.

Vicky

så så bra. viktigt att påminna sig själv ..... känner igen det där med att det är så lätt att sugas in i plugginfernot, och hjärnan säger att man måste vara bäst av alla på allt, alltid. suck. så vettigt. puss bejb

Alicia

Totalt ohållbart och SÄRSKILT under vintermånaderna! Just såhär års är det så mycket som händer och ska fixas efter sommaren så det brukar vara lätt att glömma att ta hand om sig själv - samtidigt som det bara blir mörkare och dystrare för var dag. Fy, jag får magknip av bara tanken. Så tufft och bra att du hittat problemet och tagit dig i kragen :) För mig är det jätteviktigt att ha dagar som inte är uppbokade att se fram emot. Just nu längtar jag till onsdag!
Kram och glad höst på dig finis!

Sara

Så bra! Ha en super termin!

Rebecca Larsson

Alltså blir så varm i magen av att se dig

Caroline - 4barns mamma utomlands

Wow vad vacker du är! Jag tycker inte det är många kvinnor som passar i rakat men du är verkligen vacker i det!

Maja

gud, vilken bra regel! ta hand om dig <3

Natalie

Du ser så kramig ut så jag vill bara krama dig!

My

Låter som en sund och behövlig regel. You Go!

P.S. du ser så söt ut i nya läppstiftet. Verkligen en fin färg och din tröja är otroligt snygg. Vart kan man skaffa en sådan myströja!

Svar: Puss! <3 Och tröjan är köpt på Zara förra året! Men kanske finns det liknande i år igen?
Jennifer

ellen

hej! var har du köpt den tröjan??? :O

Svar: Zara förra året!! Kanske finns det liknande i år? :) Kram!
Jennifer

Josefine

Hittade din blogg nyss, och jag måste säga att du tar så himla fina foton och att du har ett jättefint leende x.x