oktober x 5

 

Hörrni, september sprang ifrån mig. Precis som varje år. Det hör väl till med skolstart och nya rutiner. Jag hoppas att oktober blir produktivt, lugnare, och tryggare. För att fira in den nya månaden hoppar vi in i tidsmaskinen (bloggarkivet dvs) och kikar på hur föregående år har sett ut - vi börjar redan i 2010!
 
2010.
 
Jag var såhär gullig och tyckte tydligen att höst var världens bästa påhitt.
 
 
 
 
Jag hängde massor med Jenny, kramade hundar hästar kor i Småland.
 
 
 
 
Och fikade i Stockholm.
 
 
 
Jag hade tagit studenten samma år och var vilsen i livet, men jag hade en liten idé om att jag ville hålla på med foto på heltid så därför tog jag ett par fotokurser på Linnéuniversitetet för att känna efter. Där knäppte jag t ex *artsy* bilder på min syster (så liten och gulli!).
 
 
2011.
 
Månaden innan hade jag gjort slut med min dåvarande sambo John och flyttat hem till skogen igen. Skrev på mitt personal statement till min uni-ansökan när andan föll på, men hängde mest i skogen och klappade katter. Världens bästa terapi.
 
 
 
Det var en helt perfekt höst med magiska mornar och soliga dagar.
 
 
 
 
Katten Edgar var liten och skiten, och följde mig vart jag än gick.
 
 
 
 
 
 
Det allra finaste Oktoberminnet jag har från detta året är morgonen då jag och Jenny åkte ut till Huseby för att fågelskåda. Vi åt frukost i fågeltornet och såg solen stiga över fältet. Så, så vackert.
 
 
2012.
 
Året jag flyttade till Skottland! Jag bodde på en pytteliten bostadsyta ute på QMU's campus och hade långt, långt hår. 
 
 
 
 
Var turistig i Edinburgh och lärde känna dessa guldpersoner <3
 
 
 
 
QMU's campus är i regel rätt tråkigt men ibland var det såhär fint.
 
 
 
Det här var också på den tiden då jag fortfarande hade tid att både plugga och t ex BAKA BRÖD?? Lyx. 
 
 
2013.
 
 
 
Johanni och Mammi hälsade på i Skottland!! Vi hade en världsmysig vecka där vi fikade massor, gick på höstiga promenader och åkte på dagsutflykt ut till North Berwick! 
 
 
 
Jag hade page och ny vinterjacka. 
 
 
 
 
 
Och hängde massor i blåsten på Arthur's Seat. 
 
 
 
 
Jag minns att Edinburgh var så perfekt höstigt. Som i någon jäkla film. Hoppas det blir så i år också.
 
 
 
 
Typ såhär. Och åh, saknar Sinéad och Chantel så mycket att det känns som att jag ska gå sönder i tusen miljoner bitar <3
 
 
2014.
 
 
Vi firade Eid med golvpicknick på Dhaal och chokladkaka. Så mysigt!
 
 
 
 
Och vi (Clara, Fatou, jag och Petra som vi bodde med då) gjorde vårt årliga besök på Botanic Gardens. Det är verkligen så himla mysigt på hösten.
 
 
 
 
 
 
 
Världens bästaste bästa Nastasja var här! Vi spenderade mest tiden med att fika och prata ikapp om livet. Saknar henne så. <3
 
 
 
 
Vi hade en HELT GALEN pluggperiod (känner på mig att det kommer bli så i år igen, eheh, hehe, heh) och efter att vi lämnat in vår sista uppgift för ett par veckor åkte vi direkt från skolan till Arthur's Seat och bara andades frisk utomhusluft i stället för biblioteksluft. 
 
Jag hade även en väldigt produktiv bloggmånad:
 
 
Jag skrev det här inlägget om farmor och farfar som blev ett av mitt mest omtyckta. 
 
 
 
Hade lila läppstift varje dag och spelade in en sminkvideo.
  
 
 
Och samlade ihop mina bästa pluggtips
 
40 kommentarer
Jessica

Gud det här får mig att bli helt förvirrad och tagen av hur länge jag läst din blogg egentligen. JÖSSES.

Nastasja

Säger som Jessica, hur länge har jag läst här egentligen! Åh, kommer och häldar på då dnart jag kan <3

lovisa

åh så FINT! <3 både alla foton (och din utveckling inom fotografi!) men även att man kommer ihåg vissa bilder och saker du skrivit kring dem. kan nästan gemetusan på att du skrev om catcalling i skottland när du publicerade fotona på dig i page och grå jacka? puss!

Sara Ekman

Så många härliga bilder :)

Daniella 🌙

Gud vad länge jag har följt dig nu!

corneliaeriksson.blogg.se

Härligt att ha så mycket att se tillbaka på, gillar verkligen bilderna från 2011. Myyys!

Erica

Vilket roligt inlägg! :} Kul idé!

silja

älskar bilderna pa arthur's seat - har velat aka till edinburgh sa himla länge men hittils har det aldrig blivit av. men nästa ar sa! antar att edinburgh alltid är charmigt och fint men om du fick rekommendera en arstid att besöka staden, vilken skulle det da vara?

FrökenTV, bloggen om tv och film

wow vilka bilder

Lili

Men åh så fina bilder, speciellt de från 2011 och det svartvita porträttet från 2013!

Julia

Gud vad fint! Att läsa om åren 2012 och 2013 i synnerhet får mig att kastas tillbaka till den tiden jag först upptäckte din blogg och tyckte du var såååå coool som hade vågat flytta till Skottland och börjat plugga där (tycker fortfarande du är cool, så klart). Och gissa vad? Jag har bott i lilla Perth, en timme norr om Edinburgh, i lite över en månad nu. Jag pluggar Environmental Science på University of the Highlands and Islands och trivs hur bra som helst. Att ta steget att flytta hit är det bästa valet jag gjort i hela mitt liv. Du var den första som fick mig att överväga att flytta till Skottland och plugga! Häftigt va?! Xx

Robex Lundgren

fint

lina

Vad man ser hur du utvecklats i ditt fotograferande genom åren! :)

Carolina Thoor

Härliga höstbilder :D

Silja

Men hjääälp vad fina och PROFFSIGA bilder! 😱💖

Viktoria Eriksson

så fina bilder verkligen, härligt att se från flera år också! :)

E L I N

Verkligen superfina bilder!

Elin

Blir också helt chockad av hur länge jag följt dig nu!? Tiden går så fort! Och tror att jag i princip aldrig kommenterat tidigare? Fy skäms. Fantastiskt fint inlägg i alla fall och helt fantastisk blogg!! Tror du har varit den som fått mig att faktiskt ta tag i att lära mig min kamera och ge mig ut och fota, och nu ÄLSKAR jag det!! TACK! Sluta aldrig blogga snälla!

Jasmine

Du delar med sig av så väldigt många fina minnen. Dessutom har du bara blivit vackrare med åren. Kul att du delar med dig och inspirerar - tack!
Kram

Cecilia Bergman

Vilken härlig bildkavalkad! Bra med bilder för att minnas att man hinner mer än man tror :0)

Jenny

Alltså. <3 Tänk vad vi har hittat på genom åren. Den där oktobermorgonen när vi fågelskådade är ett av de finaste och mest starka minnen jag har från alla år som vi varit vänner.

Emma Grann Fotografi

Vilka fantastiska bilder, gillar verkligen din redigering!

Vicky

att det gått så så lång tid redan? minns verkligen tiden innan du flyttade till edinburgh??? LIVET?? tiden??! och: kollade verkligen på den där gifen alldeles alldeles för många gånger. <3 puss.

Stine F

Fine fine høster!

Sara

Vilka världsfina bilder! Du kan verkligen fånga fina vinklar och vrår!

Emma Hyde

Otroligt vackra bilder

Rebecca Wahl

åh va fina bilder!!! jättefint inlägg<333

A M

Fina bilder! :D

Mary

Otroligt härliga bilder, verkligen 100% höstinspiration och ett bra inlägg! :)

Frida

Åh detta inlägg är ju bara sprängfyllt av sånt fantastiskt höstmys så en blir ju bara lycklig. ÄLskar verkligen att få kolla tillbaka genom åren och se hur historier som en gång bara var ett inlägg nu fått en slags röd tråd och allt sånt som en gång bara kändes som stilla nu uppenbarligen var på väg mot något nytt. Så härligt!

Frida

Vilka vackra bilder :)

Elin

Vilket underbart inlägg. Såå roligt att följa din höst från flera år!:)

Johanna Af Apel

Gud vad jag inser att jag ändå läst din blogg länge nu. Så fint ändå, att följa någon på avstånd fast nära under flera år. Och shit vad ditt fotograferande har utvecklats, även om du haft ämne och öga hela tiden! Wow fint. <3

kadiz.blogg.se

vilken fin liten "dagbok" eller hur man ska säga, kul att få följa med i flera år. otroligt fina bilder också!

Frida

åh vad fina bilder!

Patricia Karlsson

Så fina bilder! Och vilken resa du gjort :D

OLIVIA

Helt fantastiska bilder!

Julia HW

Så himla härligt inlägg! Verkligen!

Adina

Himla härliga bilder måste jag säga!

Sanna

Va kul med ett inlägg där man får gå tillbaka i tiden lite. Och jag säger som alla andra, Väldigt fina bilder :)