tvåtusenelva

Nu när några dagar bara återstår av tvåtusenelva tänker jag att en liten årssammanfattning är ganska lämpligt. Lite såhär har det gånga året varit: 


Januari: vi firade in det nya året i Los Angeles. Hade sol och sandstränder i stället för snö. När vi kom hem repade vi galet mycket, gick på konserter och kikade på barnteater. Någonstans där flyttade även Sture in hos oss, världens minsta kattunge. 


Februari: jag läste världens finaste bok för första gången, gick på jazz och åt bullar. Gosade ohälsosamt mycket med Sture och gjorde semlor mitt i natten. Lärde mig att vika elefanter och gick på promenad med hoppiga hundar.


Mars: världen kunde inte bestämma sig för om det var vår eller vinter. Om kvällarna gick jag långa promenader och spanade på fåglar. Mitt i alltihopa tog cancern min fina farfar och hjärtat gick sönder för första gången i år.


April: våren kom på riktigt. Jag åkte på små utflykter hela tiden och hade picknick på gräsplätten utanför lägenheten. Bandet var med i Musik Direkt, vi hotade publiken med knivar (fast snällt) och hade helt galet roligt. Jag dansade benen alldeles möra på Deluxe, träffade en cirkus på stan och åt pannkakor till frukost varje dag.


Maj: blev ninjad av Henrik Fexeus, gick på skansen och hade avslutning på fotokursen. Åkte på små äventyr varje kväll och red hela tiden. Jag fyllde tjugo och träffade svanar efter skolan. Vi hade picknick vid sjön och Harry Potter-maraton. Sture blev sjuk och vi fick säga hejdå till världens finaste katt, hej trasigt hjärta.


Juni: det blev sommar på ingen tid alls, och helt plötsligt levde jag på mjölk och jordgubbar. Någon glass ibland. Jag tog körkort på första uppkörningen och har nog aldrig varit så stolt över mig själv. Jag lärde mig även att köra traktor och gick på skattjakt i ladugårdar. Bäccs tog studenten och jag åkte upp till Ångermanland över midsommar för att fotografera ett bröllop. Vi hade tältutflykt i 25gradig värme och Hannibal hade hjälm. Saknaden av en kattnos om kvällen blev för stor, så i Juni träffade jag också Edgar för första gången. Världens knasigaste katt redan då.


Juli: jag var på Öland och spelade in film med världens finaste människor och skrattade konstant under tre dagar. Åt årets första kantareller och badade i sjön nästan hela tiden. Upptäckte Växjös utkanter tillsammans med Love och klappade kor.


Augusti: hela världen vändes uppochner. Jag gjorde slut med John och flyttade hem till landet. Levde på kantareller och hallonpaj. Försökte lappa ihop livet igen med timslånga promenader i skogen. Råkade bombhota en gymnasieskola och Edgar flyttade in.


September: flydde verkligheten och spenderade två veckor i Stockholm. Det var picknickar i gräset och så himla mycket värme överallt. När jag kom hem tittade jag på stjärnorna varje natt och skogen var helt galet vacker i höstfärger. 


Oktober: åkte på fågelutflykt, hade prasselpicknick, bakade gröna lussekatter och läste bra böcker. Och sakta började livet kännas överkomligt igen.


November: såg min första kungsörn på Öland med Bäccs, lussekatterna blev ännu grönare och världen litelite finare. Jag hälsade på mina morföräldrar och levde på té och digestive. Klappade hästar gjorde jag också.


December: gjorde oproportionerligt mycket julgodis. Blev överlycklig när snön äntligen kom och lite ledsen när den bara bestämde sig för att stanna i några dagar. Lussekatterna var orange och det var (är) så himla mycket jul hela tiden. 

Detta året blev inte alls som jag väntade mig. Men, det gör inte så mycket. Det blev ju ganska fint ändå. Till slut.
15 kommentarer
Kajsa

Underbara bilder.

Och vilket jäkla år du haft. Upp och ner. Lycka och sorg.

Vicky

helt magiska bilder. <3

lovisa/polichinelle

så fasligt fina bilder så jag blir helt varm i hjärtat.

Maja

Svar: Åh, tack eller vad man ska säga! Jag tycker också att de var jättefina, så himla söta, men nu måste jag verkligen välja mina ord i dem känner jag!

Tror att jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen ifall jag missat: Jag älskar din header! Så fin!

Helly

Säger som Kajsa, underbara bilder och vilket turbulent år du har haft. Hoppas ditt 2012 blir finfint!

Julia

Tack<3 Låten var ju helt underbar.

Johanna Af Apel

Alltså, ungefär den finaste årssammanfattningen någonsin. Dina bilder är helt jäkla fantastiska och texterna också helt fina. Puss och tack för att du delade med dig!

<3

Beatrix

vilken strålande sammanfattning! och dina bilder är verkligen så.himla.fina.

Miranda

åh, så mycket fint så man blir alldeles tokig!

Anna

Bortsett från ormen verkar det ändå ha varit ett härligt år :I

maja.

vilka otroligt mysiga och fina bilder.

Lisa

finfina bilder!

Emelie

Så himlans fina bildkollage av ditt år! Jag kanske måste börja följa din blogg nu bara för det ;)

hejregina

mycket fint

gizze

Vilka underbara bilder...snöklädd gran..åh nu längtar jag till julen! Älskar den, med allt vad den innebär...vill börja julbaka, men väntar en vecka till..om jag orkar hålla mig hihi...
Nästa helg blir det pepparkaksbak, då jag har extrabarn här :)

Idag har jag bakat 12 Brödkakor, med lättöl och brödkryddor- Hembakt är godast!
Ha en fin fredag! / Gizze i Värmland