första advent


Pappa brukar alltid göra adventsfika varje advent jättetidigt innan han går till jobbet, men eftersom jag inte bott hemma de senaste fyra åren har jag missat det, så det var extra mysigt när jag vaknade av julmusik ute i hallen kl 06.00 igår. Då tog jag på mig tjocksockarna och kröp upp i mammas och pappas säng för att äta pepparkakor och dricka té. Supermysigt.


När jag åt frukost lite senare stormade det så mycket att strömmen gick och huset knakade. Novemberstormar kan ju faktiskt vara det bästa läsvädret, så efter frukosten kröp jag ner i sängen igen och läste till ögonen gick i kors.


Framåt eftermiddagen var det dags att trotsa blåsten och åka in mot stan för att baka lussekatter, men först: julrosetten på!


Hej André, Kalle och Bäccs!

Förra gången gjorde vi gröna, så nu tänkte vi göra blå. Vi hade dock våra misstankar om att degen skulle bli grön igen, och när vi hällt i den blå karamellfärgen blev det såhär. Jättesupergrönt. Fint ändå!


Kalle som inte varit med innan såg jätteskeptisk ut, haha!




Titta, vad fina!


Såklart kan man ju inte bara göra vanliga så det blev lite annat fint också. Som en svamp, en mustasch och en hamburgare.


Sedan spelade vi kort och åt lussekatter hela kvällen. Jättemysigt!
6 kommentarer
Rebecka

Vad är det för fint läppstift du har på fjärde bilden?

jennifer

Det kommer från wetnwild och heter dark wine, jag hittade det på ullared för 20kr. Helt överkomligt tycker jag, haha!

Elin-Alice

Åh, låter ju som en alldeles fantastisk första advent!

Emelie- photography

jättemysiga bilder!

Emelie

SV: Tack, snälla du :)

Malin Aurora

Gröna lussebullar är väldigt kreativt måste jag säga, har nog aldrig sett något liknande haha!