Arthur's Seat

Det går ju bara inte att åka till Edinburgh utan att gå upp på Arthur's Seat, därför bestämde vi att gårdagen var en perfekt dag för lite vulkanklättring. Vi klädde oss varmt, packade lite fika och gav oss iväg tidigt för att inte solen skulle hinna försvinna.
 
På väg upp till toppen.
 
Såhär galet vacker är utsikten därifrån. På nedersta bilden syns kullen Emma och Dexter klättrar uppför i One Day, himla fint.
 
Obligatorisk bild på syskonskaran.
 
Och en på mammi och pappi.
 
Pensionärsparet på nedersta bilden var så himla söta och pigga, så fint att de fortfarande orkar bestiga små berg trots sin ålder.
 
Vi hade lite picknick på jordgubbar och godis. Bara njöt av att äntligen kunna ligga på barmark, med solen i ögonen och betrakta molnen när de drar förbi.
 
Efter att vi halkat runt i leran (mamma) och vrickat foten (syster) så var vi nere igen.
 
När vi ändå var i närheten gick vi en liten omväg om dammen som ligger vid foten av Arthur's Seat. Så himla filmiskt med tusen svanar som är lite för närgångna för att det ska vara helt ok.
 
Världens sötaste lilla tax!!
 
Vi såg en häger som var helt galet nära (den lilla gråa punkten framför Johanna)! Men pga vidvinkelobjektiv fick jag inga vettiga bilder.
 
Och det var den lilla utflykten! Mycket fint.
22 kommentarer
Mirjam

Oj så fina bilder

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Fanny Walhed

Jättefina bilder!

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Jennifer

Daria

Hittade precis till sin blogg och åh vad jag gillar den! Himla fin och mysig.

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

Linnea Lönnberg

åååh gud så härliga och häftiga bilder!!!

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Wilma

Vad mysigt. Och himla fina bilder! Kram

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Tess

Underbart! Där vill jag gå upp någon gång :-D Då kanske jag kan komma ifrån min panikkänsla som jag känt inne i staden de två gånger jag varit :-S I och med att första upplevelsen av staden var att köra i den så mådde jag inte så bra när vi gick i den heller. Det satt nog kvar, men jag SKA få bort den känslan för staden är SÅ vacker! :-)

Svar: Åh, vad tråkigt! Jag tror definitivt att den känslan kommer att släppa! Speciellt om du rör dig lite längre bort från Princes Street, där det är väldigt trångt, så ska du se att det känns bättre. :)
Jennifer

Malin Aurora

Åh hysteriskt fint <3

Svar: Superfint! Puss!
Jennifer

Emilia

Så fint!

Svar: Åh, tack!
Jennifer

Elisabeth

Hittade hit av en slump och upptäckte just att två timmar tydligen flugit förbi medan jag fullkomligt hänförts av din sagolika blogg! Det är så konstigt det där, känslan av att upptäcka en person som liknar en själv på så väldigt många plan, trots att jag egentligen inte känner dig alls, trots att du överhuvudtaget inte vet vem jag är. Du har i alla fall härmed en ny trogen läsare :)

Svar: Åh, tack snälla för dina fina ord! Det värmer verkligen!
Jennifer

Vendela

Vilken härlig blogg!

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Henrietta

Galet fint! Där vill jag promenera någon dag. Vet du varför det kallas Arthur's Seat? Tänkte om det har något med kung Arthur att göra? Allt som har namnet Arthur i sig vill jag ska handla om kung Arthur, haha. Känns så mystiskt och spännande då. Hur som helst, väldigt fina foton och väldigt fina vyer!

Svar: Hm, jag var tvungen att wikipedia lite och ja, du har rätt! Vissa tror att Kung Arthur's slott Camelot låg på Arthur's Seat. Så himla spännande, då känns det ju ännu mer filmiskt än vad det redan gör! Och tack, så glad jag blir!
Jennifer

Anna María

Åh! <3 Längtar tills jag också kan ligga på barmark och titta upp i himlen. Fint.

Svar: Åh, ja! Det är ju så, så bra!
Jennifer

Ebba Molin

Så mysigt det ser ut. Jättefina bilder!

Svar: Åh, tack snälla!
Jennifer

Kaffehörnan

Ojoj kära du här smakar en kreativ tjej och proffs på att fota. Glad att jag kikade in

Svar: Tack!
Jennifer

Alva

men wow vad häftigt! du tar så fina bilder ^w^

Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir!
Jennifer

Johanna Af Apel

SÅ fina bilder. Och det verkar ju ha varit en mycket bra dag.
<3

Svar: Åh, tack fina du!
Jennifer

Anny

Åh, såna vackra bilder! Har velat åka till Edinburgh i evigheter och Arthur's seat är helt klart högt på listan över ställen jag vill åka till :D

Svar: Åh, ja! Dit måste du åka! Kanske min absoluta favoritplats här i Skottland!
Jennifer

Charlotte Andersson

Gud vilka fina foto! Jättevackra bilder, verkligen :)

Svar: Åh, tack!!
Jennifer

Nastasja

Så vackra bilder! Varje gång jag kikar in här vill jag åka till Skottland på momangen. Tänkte bara fråga vad du använder dig av för vidvinkelsobjektiv? Har själv varit inne på att köpa ett nämligen, du kanske kan tipsa om ett bra? :)

Svar: Åh, tack så mycket! Jag använder mig av ett sigma 30 mm 1.4. :)
Jennifer

Mari

Så kjempefint! Det er så deilig å se bilder av noe fjell-lignende nå når jeg er hjemme og skal ut på tur om bare noen minutter! (haha) . Kjempefint bilde av svanen, den ser jo rett inn i kamera og har så morsomt, langt ansikt!

Svar: Åh, vad fint med fjälltur! Jag vill också! Och tack snälla!
Jennifer

Alicia

Waooow vad jag längtar efter brittisk vår och äventyr när jag ser detta. Ljuvlig dag och ljuvliga bilder!

Svar: Åh, bäst ju! Och tack snälla!
Jennifer

lisa

så fint!