om en sommarfredag

Igår var det sommarväder här i Edinburgh, och vi bestämde oss för göra uppror mot pluggberget och grilla i the meadows! Jag gick hem för att hämta glömda tändstickor, och hittade min fina lilla skottlandsfamilj såhär när jag kom tillbaka.
 
Skorna fick åka av bums och alltså, känslan av gräs mellan tårna är ju så galet mycket sommar.
 
Vi var såhär pepp!! 
 
Och såhär!!
 
Hela the meadows var full av solglada människor och bakom träden skymtade Arthur's Seat.
 
Halloumimackor med hummus och pesto fick det bli! Sjukt gott.
 
Och så öppnade vi ett chokladägg som vi fått av Fatou som tack för att vi tagit hand om henne när hon hade världens tandvärk i början av veckan. Det fick smälta över grillen och sedan smetas på färska jordgubbar. Vi åt och åt och åt tills vi var så mätta att vi knappt orkade sitta upp.
 
Och dessa fantastiskt fina människor, vad skulle jag göra utan dem? <3
10 kommentarer
lovisa

läste om namn och dess betydelse idag, och kom in på jennifer. du vet det säkert, men att det kommer från guinevere med härstamning från skottland. så himla passande ändå! :)

Svar: Åh, men det visste jag faktiskt inte!! Knäppt, och fint! :)
Jennifer

Nastasja

Den mackan. Det skulle jag kunna leva på. Förutom brödet då. Men ändå. NAM!

Svar: Åh, men jag också!! Var verkligen så sjukt gott!
Jennifer

frida

nääää vad underbart!!! vill också ha sommar

Svar: Nu är regnet dock tillbaka, men det var fint så länge det varade :)
Jennifer

Emelie

Halloumimackor är något nytt för mig, men gudars, vad är sugen på att testa. Mackor som är så gott, och halloumi - finns det något bättre? Det kan inte bli fel!

Svar: Halloumimackor är verkligen så galet gott, så det tycker jag absolut att du ska testa!
Jennifer

Frida

Vad KUUUUUUL!!!

Bonnie

Åh vad underbart med sommarväder!

Svar: Åh, ja!! Fast nu är regnet tillbaka igen, men äh, det var fint så länge det varade :)
Jennifer

Diman Dilir

å va härligt!

Anna María

Sommarfeeling alltså!

Hanna

Vilka sommarkänslor man får av att kolla på bilderna!! Och vad allting ser gott ut (är nog hungrig).

Emma

Det ser sjukt gott och mysigt ut :)