picknick på bryggan

Solen sken och det var utan-jacka-varmt, så jag och Johanni bestämde oss för att picknick var en bra idé! Jag var scones-ansvarig (denna gången slängde jag i sesamfrön, linfrön, solrosfrön, och vetekli - galet gott), och Johanna kokade kaffe.
 
Vi knölade ner allt i en väska och promenerade ner till sjön.
 
Alltså. För bra.
 
Vi dukade upp till picknick på bryggan.
 
Och det enda som hördes var det kluckande ljudet av vågor som slår in mot land.
 
När vi ätit oss mätta lade vi oss ner en stund för att smälta maten.
 
Och med kisande ögon betraktade vi molnen som långsamt gled förbi.
 
De här små skitgrisarna var ju också med, så klart! De levde rövare i leran och doppade tassarna i sjön.
 
Tills de tyckte att nu var det dags att gå hem igen, så då fick det vara slut på picknicken. 
15 kommentarer
Anonym

åh så fint!!

har en fråga dock som jag helt glömde bort till frågestunden, vad är egentligen en 2:1 eller 2:2 degree och vad motsvarar de? vill så hemskt gärna till edinburgh men det är ju svårt med universiteten ibland. tack så jättemycket!

Emelie

Liten utflykt, så livsäkta!

Stina

Älskar färgerna i kombination på dina bilder! Beige blandas med brun, mörkgrön, grå och många nyanser av blå. Så vackert!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Bonnie

Åh jag måste bara prova de där sconesen!

Svar: Åh, gör!! Det är så sjukt gott att blanda i ordentligt med sesamfrön! :)
Jennifer

Beatrice

Så himla mysigt! Vilken tillgång med sjö och brygga så nära! Och den halvt sjunkna båten är ju bara jätterolig, haha.

Svar: Åh, ja!! Så himla lyxigt! :)
Jennifer

Diman Dilir

mysigt!

Daniella 🌙

Dina bilder är alltid så magiskt vackra. <3

Svar: Åh, puss på dig!!
Jennifer

Michelle

Mys! Och vackraste syskonparet alltså.

Svar: Men puss fina!!
Jennifer

Maria Ekblad

Åh vad mysigt det ser ut!

Svar: Åh, det var verkligen så sjukt mysigt :)
Jennifer

Madeleine -an uncompromising feministic vegan

nä men fy vad mysigt och nu är det bara 6 dagar tills jag åker till mina hemtrakter. längtar ännu mer när jag ser dessa bilder! *kommer också från skogen typ*

Svar: Åh, så fint ju!! :)
Jennifer

ewahelena

Va mysigt Ni har det ! Lite likt den lilla sjön där jag bor, fattar känslan precis därför.. Så underbart!
och underbara bilder.
Ha en fin helg!

Svar: Åh, tusen tack fina du! :)
Jennifer

Kvinnan

Vilken fin blogg du har!
Titta gärna in i min, alldeles nya.

Elin

Åh vad underbart!

emma

underbara bilder! längtar till sommaren då vår strävhåriga taxvalp kommer flytta in till oss.

Svar: ÅH!! Taxvalpar är ju verkligen bästa grejen! Minns när vi köpte Snobben (den med lurvig grå päls), kunde inte sluta klappa på hans mjuka mage :)
Jennifer

Ida

Himmel (bokstavligt talat) så fina bilder!

Svar: Puss!!
Jennifer