hemlängtan

Saknar Edinburgh's gator så himla mycket idag. Snart, snart ses vi igen! <3
18 kommentarer
Kvinnan

Åh jag vill till Skottland jag med! Har adlrig varit där men det ser så himla vackert ut!

Svar: Åh, du borde verkligen åka! Det är så galet vackert!
Jennifer

Maria

Åh så fint! Jag måste åka dit någon gång och fota och bara se allt.

Svar: Åh, GÖR!! Bästa platsen!
Jennifer

Anonym

Gud vad mysigt. Har bara varit i Glasgow men väldigt sugen på Edinburgh också.

Amanda

Hej!
I september flyttar jag till Edinburgh tillsammans med min pojkvän. Har googlat så himla mycket att det inte finns så mycket frågetecken kvar att ställa. Men jag tänkte fråga ifall du har något som helst intresse för att träffas över en fika när jag väl är där? Kanske visa mig de bästa ställena att gå till eller andra intressanta tips. Skulle uppskatta det så himla mycket och dessutom inte känna mig lika ensam i en helt ny stad. (Min pojkvän har nämligen pluggat tre år i UK förr och är ej från Sverige. = enklare för honom. Ibland kan man dessutom sakna den där -för mig- uppenbara feminismen, de uppenbara ställningstaganden och ideérna.)

Maila gärna eller svara mig här.
Kram!

Svar: Åh, hej fina! Förlåt för sent svar, men ja, jag tar gärna en fika!! :) Lägg till mig på facebook så blir det lättare att bestämma tid och plats och så, det är bara att söka på "Jennifer Stroud Johansson" så hittar du mig :)
Jennifer

Nastasja

Finner liksom inga ord. Förstår ju din längtan så himla väl!

Tess

Grymt fina bilder! :) Kram

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

frida

så himla fint!!

Svar: Puss!
Jennifer

Jonna

åh, gud så fint! har alltid drömt om att åka till Skottland!
Ha en bra dag! :)

Svar: Åh, det måste du verkligen göra! Världens bästa plats! :)
Jennifer

Madeleine -FOTO FEMINISM VEGANISM

JA åk tillbaka snart så jag kan börja spara till ett besök! :)

Svar: Åh, men du!! Det tycker jag allt att du ska göra! :D
Jennifer

Sabina

Lagom avis, ser så härligt ut!

Svar: Åh, det är verkligen en så himla bra stad!!
Jennifer

Cornelia

Gud så underbart vackert Edinburgh är!

Svar: Åh, ja!!!
Jennifer

Malin Aurora

Åh<3

Jennifer Palmblad

Jag har bara varit dar vid ett tillfalle men kommer pa mig med att sakna en massa da och da. Ska definitivt dit i host igen. Vill du ha en fika/fotodejt da kanske?

Svar: Åh, absolut!! Och du, jag är i London första veckan i september, vi kan ju försöka mötas upp då också?
Jennifer

Klara

Edinburgh är så fint!
Har du en fullformatskamera? I så fall, vad använder du för objektiv? Jag har "nyss" skaffat mig en Nikon D600, men vinjetteringen är väldigt stark (vilket jag antar beror på mitt objektiv)...

Svar: Jag har en canon 7D med en croppad sensor så vet inte hur mycket jag kan vara till hjälp, tyvärr. Men objektivet jag använder är ett Sigma 30mm 1.4, du kan ju googla runt lite och se vad folk med fullformatare säger om det :)
Jennifer

Nibras

Ser sagolikt ut ju!

Svar: Åh, det är det verkligen!
Jennifer

Matilda

ÅÅHH Jag pluggar också i Edinburgh och håller på att spricka av längtan tillbaka dit! Kan inte september komma liiite fortare!!

(Älskar din blogg btw. Alltid när jag är i Edinburgh och längtar tillbaka till Sverige går jag in och kollar dina Skottlandsbilder och så tänker jag att det är ju rätt så trevligt in the Burgh ändå^^)

Svar: Åh, haha! Precis så känner jag också!! Och puss för fina ord!
Jennifer

Marion

Vilket perfekt läge detta inlägget kom för mig! Ska också börja plugga i Skottland, men på University of Stirling! Insåg precis att det bara är två veckor tills jag flyttar in på campus, pirrigt! Har dock tre dagar att utforska Edinburgh tillsammans med min mamma, och jag ska definitivt göra tid för besök på några av dina smultronställen när jag är där!
Tack för superhärlig läsning och fina bilder!
Kram, Marion :)