♀ internetfeminsm ♀

15 minuter Gudrun Schyman. <3 Alla måste se/lyssna!! Fick gåshud framåt slutet! Nu röstar vi in F!, för tusan!
 
Och vad passar bättre just nu än lite söndagsläsning i solen? Här kommer ett gäng med läsvärda inlägg!
 
Den viktigaste feministiska frågan för mig - Hej Blekk! skriver om kvinnans rätt till sin egen kropp, och om hur detta inte existerar i det patriarkat vi lever i. OBS! läs allt hon länkar i inlägget, så jobbigt men läsvärt.
 
5 argument mot p-medel för kukbärare - En till text från briljanta Hej Blekk! Alltså, bara läs.
 
How to talk to your daughter about her body - Känner väl lite att dessa ord gäller för fler än bara döttrar, speciellt det här med att aldrig aldrig aldrig kommentera någons vikt, det leder ju bara till elände.
 
38 things men can do to make themselves more attractive to women - skrattade mig igenom denna listan, men med en liten klump i magen då dessa förväntningar faktiskt finns på riktigt, fast riktat till kvinnor då.
 
Saving room for cats - har inga ord för hur fantastiskt detta är.
 
Och en jätteviktig grej!!   Här kan du anmäla dig som valsedelsvolontär för F!   
 
Puss och pepp!
3 kommentarer
elise

bra tipsat!
du får gärna tipsa om mitt Instagram-konto "EdAwareness", där jag krossar myter om ätstörningar samt försöker sprida kunskap :)

Svar: Åh, följde direkt!! Ska definitivt tipsa om det i nästa internetfeminism-inlägg! :)
Jennifer

Nastasja

Väldigt viktigt och bra fina! Kattgrejen kan jag inte riktigt förstå, hahah. Satt och skrattade med Daniel åt det igår, så himla märklig?

carro

Älskar när du gör dessa feminist inlägg! Öppnar mina ögon får mig att reflektera över hur jag själv beter mig, samt blir åter påmind över hur stark jag är. Och att ingen har rätt till min kropp utom mig själv. Blir så peppad! Kram

Svar: <3!!! Åh, blir så oerhört glad av att läsa detta ju!
Jennifer