recept: chokladfest

Nu ska ni få mitt allra chokladigaste recept, det är ett vanligt recept på kladdkaka som jag sedan modifierat för bästa resultat! Jag bakade denna till min fina Jenny förra veckan när hon fyllde 25, hon är världens chokladfantast så det passade ju perfekt tänkte jag. Jag överraskade henne på morgonen när hon kom ner för att äta frukost, med fyrverkeriljus och allt. Vi åt frukost tillsammans och sedan åkte vi till sjön för att äta kaka och öppna paket, så väldigt mysigt! Aja, nog om det, nu till receptet.
 
 
Du behöver:
 
Kladdkaka
100 g smör
100 g mörk choklad
3 ägg
1 dl socker
1 dl sirap
2 tsk vaniljsocker
1 dl kakao
2 dl vetemjöl
 
Chokladkräm
200 g choklad
1 dl vispgrädde
 
 
 
Gör såhär:
 
1. smält smöret och rör ner 100g choklad, låt chokladen smälta och rör sedan i sirapen.
2. vispa ägg, socker och vaniljsocker, blanda med det smälta smöret + chokladen + sirapen.
3. rör ner vetemjölet + kakaon.
4. smörj en form med löstagbara kanter och pudra med kakao.
5. klicka ner smeten och baka i 200 grader i ungefär 15 minuter.
6. häll grädden i en kastrull och bryt ner 200g choklad, värm på plattan och rör tills chokladen har smält och det blivit en slät smet.
7. bred chokladkrämen över kakan och toppa med något gott, typ chocolate chip cookies!
 
 
Jag tryckte ner ett paket med chocolate chip cookies i kaksmeten innan den åkte in i ugnen också, så blev det ännu lite godare + finare. Tips!
12 kommentarer
Emelie - Lever drömmen i Paris!

Chokladdöden, jag välkomnar dig.

Svar: Haha, åh!! Älskar denna kommentaren så mycket!
Jennifer

nathalie

aaaah!!!

ewahelena

Fyller år snart, ska norpa ditt recept då :)
Tackar och bugar.

ewahelena

Fyller år snart, ska norpa ditt recept då :)
Tackar och bugar.

Vicky

JENNIFER. baka detta till mig. <3333333

Svar: JAA! Kom till Småland och smaka!!! :)
Jennifer

Diman Dilir

ser sjukt gott ut!

Michelle

Men åh, rena chokladdrömmen ju!

Lydia Elstig

så gott!

Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och vi skulle bli jätteglada om du ville lägga till din blogg så att vi kan länka till den och skicka besökare till dig.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och vi skulle bli jätteglada om du ville lägga till din blogg så att vi kan länka till den och skicka besökare till dig.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Fanny

Jag och några kompisar bakade detta igår. SÅ HIMLA GOTT! fantastiskt för en chokladälskare som mig hihi :)

Svar: Åh, vad bra att ni gillade det!! :)
Jennifer

Jennifer Palmblad

Visst har du fler recept du gjort?
Vi ska ha bake off pa jobbet i slutet pa december och jag bakar typ aldrig sa jag tankte soka inspiration har hos dig. Hjalp?
Puss!