Malawi: Mayoka Village

Andra stoppet under vår independent travel var Mayoka Village i Nkhata Bay. Vi hade egentligen bara tänkt att stanna en natt, men när vi kom dit bestämde vi på direkten att vi måste ju stanna minst två. JAG MENAR TITTA BARA?
 
Här bodde vi!
 
Med den här utsikten, inte helt fel.
 
Vi paddlade massa kanot! Och jag simmade nervöst bredvid ifall Heena skulle trilla i när hon envisades med att åka kanot även fast hon inte kan simma?! Så himla mycket daredevil. 
 
Spelade bow (ett spel som alla spelar i Malawi, påminner om kalaha ungefär) i skuggan och drack tusen vaniljmilkshakes.
 
Och hängde med alla kärlekskranka hundar.
 
När kvällen kom svidade vi om och begav oss till baren. Där hade vi b la dance off mot ett gäng andra resande och jag förlorade i varenda pingisturnering. 
 
Och jag och Heena såg ännu en spektakulär soluppgång tillsammans. Att världen ens får vara såhär vacker? 
13 kommentarer
Jenny

Fint!! Jätteroligt att se! :)

Svar: Puss!
Jennifer

Maria

Fint!!

elise

dödsvackert!

Emilia

Vad härligt det lät, och så fina bilder! =)

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Finns det FLER versioner på Kalaha? Det skulle jag allt önska lära mig. Kommer ihåg hur jag avgudade kalaha som barn..

Bilden med solen vars strålar sipprar ned mellan molnen är för övrigt magiskt fin.

Svar: Åh, men ja!! Detta har dubbla rader (så alltså 4 totalt) och massa fler regler, det är lite knepigare, men precis lika kul som kalaha! :) Och tusen tack!
Jennifer

Anonym

Oj så vackert

Lisette

Härliga bilder!

Svar: Tusen tack!!
Jennifer

LORISSA LOVEBOMB

Åh herregud. Paradis!

Svar: Paradis är verkligen rätt ord att beskriva det med! Helt galet bra!
Jennifer

Nastasja

Sista bilden gillar jag jättemycket!

Svar: Puss fina!
Jennifer

Emilia

så himla vackert!

Robex Lundgren

vilka härliga sommar bilder

Daniella 🌙

Hur mycket kostade denna resan att göra, ungefär? Vill göra något liknande (för välgörenheten) men det är ju dyrare än solsemester om man jämför oftast ._.

Svar: Jag samlade ihop 15 000kr med hjälp av organisationen genom olika events och sånt, slitigt men värt det. Och så la jag ungefär 5 000 när jag väl var där, på transport och mat och sovplats ungefär. Så om en är duktig på att samla ihop pengar blir det ju inte så mycket egentligen. :)
Jennifer

Johanna Af Apel

Det är. SÅ. Vackert.