a list of things I'd rather do.

Idag (och igår och imorgon) sitter jag på biblioteket hela dagen, men om jag fick välja helt fritt, no limits, så skulle jag vilja göra det här i stället:
 
Jag skulle vakna bredvid denna bästpersonen.
 
Vi skulle laga frukost i hennes kök, fuldansa och prata låtsasspråk och fotografera varenda millimeter, så som vi gör bäst.
 
Vi skulle äta detta (orkar inte hur gott det var alltså).
 
 
Jag skulle gå på promenad i en efter-regn-skog med glada taxöron studsande framför mig.
 
Och klappa på kattunge-Edgar.
 
 
Jag skulle svänga förbi soliga Paris och gå på marknad.
 
Och sedan ha picknick framför Eiffeltornet.
 
Jag skulle krama dessa oerhört saknade personerna <3
 
Vi skulle gå på julmarknad.
 
Och hänga i rododendron-himlen.
 
Jag skulle träffa den här personen också, så klart.
 
 
Vi skulle göra en favorit i repris och äta kebab i Kiev.
 
 
Jag hade bestigit Arthur's Seat i den tjockaste dimman jag någonsin sett.
 
 
Tittat förbi Malawi för lite solnedgångsaction.
 
Och avslutat dagen med ett skymningsdopp i en iskall sjö (fast helst inte Lake Malawi då pga läskiga shisto-parasiter).
 
16 kommentarer
Maria Ekblad

Åh vad fint. Jag skulle också hellre gjort 1000 andra saker än pluggatpluggatpluggat idag. Jag har till och med gjort en del annat fast jag borde börjat med böckerna tidigare...

elise

fin idé för ett inlägg :D fick mig att fundera på vad jag skulle gjort om jag fick ha en lååång dag med alla favoritaktiviteterna.

Diman Dilir

mysiga bilder!

Matilda

Pluggar också här i Edinburgh och har med en massa biblioteksdagar just nu...Men idag gick jag til Gorgie City Farm och klappade getungar, och jag blev helt plötsligt så himla lugn och pluggstressen försvann en liten stund, så det blir mitt tips till dig om du inte varit där än! :)
Fin blogg btw ^^

kaneli

Verkligen fina stunder!

Beatrice

Det är när man ser sånt här man inser hur länge du bloggat, och hur kort tid man egentligen följt dig, trots att det känns som att man liksom känner dig på något underligt vänster.
Hoppas verkligen att allt det här plugget går bra nu! Själv sitter jag och skriver en hel NaNoWriMo och siktar högre än målet som de satt upp. Sen får vi se om det någonsin blir en färdig bok eller inte.

Klara

Så mycket bra grejer och vackra foton - en sådan dag hade man ju verkligen inte tackat nej till.

Sara

Skulle absolut vilja ha den dagen! Så fint ju

Sandra Leone

Vill vara med på den här dagen!

Nastasja

Typ det bästa inlägget någonsin, och säger som de andra ^ jag vill hänka på denna fantastiska dag!

ISA

oj vad mycket du ska hinna på en dag. men himla fina och bra saker<3

hedvig

åhh jag älskar verkligen detta inlägget!! så himla fin idé och dina foton är ju lika bra som vanligt!

Cornelia

Låter ju alldeles underbart!

Emilia

så fint inlägg!

Johanna

Åh, vad jag saknar dig! Du måste komma hit och äta lång frukost med mig snart.. Puss <3 <3

Johanna Af Apel

Gud, vilken bra och fin inläggsidé! Wow. Så inspirerande. <3