livstecken i form av en livslista.

 
 
 
Åh, lilla bloggen, som jag försummar dig. Men när jag väl kommer hem från biblioteket efter att ha stirrat in i skärmen hela dagarna så vill jag hellre läsa en bok/göra ingenting än att sätta mig framför datorn igen. Dock har jag tusen fina bloggidéer och blogginlägg som samlas på hög, så när jag väl får tid igen (mindre än en månad kvar nu?!) kommer det bli en liten explosion här inne. Anyway, i äkta bloggmanér kommer här en sammanfattning av vad jag gjort den senaste veckan.
 
Sedan sist har jag:
 sagt 'ja' till tusen projekt som jag egentligen inte har tid med (vem tror jag att jag är, Hermione eller??).
 agerat lärare i Rubiks kub en trött måndagsmorgon och smält lite över den koncentrerade minen.
 efter att ha läst varandras bloggar i några år, äntligen träffat fina Freja över en frukost och pratat om Edinburghlivet. 
 skrivit runt 8 000 användbara ord, och desto mer oanvändbara. 
 fikat på bullar och scones tillsammans med en ny vän och visst glömt bort tiden för att vi hade så mycket att prata om. 
 fått in en optimal sovrutin där jag slocknar helt slut klockan 22, sover hela natten igenom, och vaknar 06 helt utvilad. Och det är så fint att få morgonstöka helt ensam i en tyst lägenhet samtidigt som staden vaknar till liv utanför. 
♦ snaggat mig igen efter mycket velande, och plötsligt känt mig så himla hemma igen.
♦ skypat med bästa Nastasja. Vi uppdaterade varandra om livet och skrattade ikapp, och när vi sedan skulle lägga på tog det visst en halvtimme, för det är ju så svårt att säga hejdå när jag saknar henne så mycket. 
♦ fixat och trixat inför en fotoutställning som pågår precis just i detta nu på QMU. Jag ska försöka ta lite vettiga bilder och visa er. 
♦ insett att min svenska bara blir sämre och sämre, men det måste ju ändå betyda att min engelska blir desto bättre? Hoppas det iaf. 
♦ blivit helt varm och mysig i kroppen över hur REN vår lägenhet är nu efter att vi satt upp ett städschema. 
♦ druckit alldeles för mycket kaffe.
♦ hoppdansat mig fram i biblioteket (förlåt, fellow QMU-elever) för att mitt research proposal nog kommer bli så himla himla bra.
♦ gått på promenad i gryningen och inte kunnat sluta le för att jag känt mig så otroligt tillfreds med livet. 
 
Hoppas ni har det fint, och just det, glad påsk! 
 
 
12 kommentarer
Klara

Alltså, trädens skuggor på bilderna - så himla fint!! Vilken peppig lista, blev glad av att läsa.

ISA

Men tänk lyckan när du väl uppdaterar då, då blir vi superglada! och det riktigt lyser igenom av livsglädje. Blir lika pepp och varm och glad varje gång jag går in här <33

Elin

Kul med en uppdatering! Förstår preciis hur du känner dig!

En annan Elin

Åh, blir så glad när du skriver att du mår bra! Hoppas det håller i sig :)

Ebba

Va härligt att du verkar så glad :) Och underbara bilder som alltid!

Sandra Leone

Åh jag behövde verkligen en sånhär pepplista idag!

Vicky

så så fint att höra ifrån dig. du verkar ha det så bra just nu. det gör mig så glad. puss.

Vicky

så så fint att höra ifrån dig. du verkar ha det så bra just nu. det gör mig så glad. puss.

Jennifer Palmblad

ps. jag tycker du verkar vara finast.

Lilly

Vackra bilder.

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Åh, fint att höra att det går så bra för dig.. Glad Påsk!

freja

heja dig och ditt research proposal!! fika snart igen?