analog sommar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag äntligen framkallat en till rulle film! Jaa! Som julafton varje gång ju. Den här rullen är en extrafilm 200 med bäst före datum 01/2001 som jag hittade hemma i Småland under en soffa och bestämde mig för att blåsa liv i. Efter att ha googlat lite lärde jag mig att utgången film inte är lika ljuskänslig som den var från början (och speciellt inte om den legat i rumstemperatur i stället för i kylskåpet), så därför gissade jag på att isot var 100 istället för 200 och fotograferade utifrån det. Tycker speciellt om den blå tonen i bilderna som jag antar kommer av att filmen är så gammal. Och jag förundras över hur mycket jag uppskattar bilderna på ett helt annat sätt än när jag fotograferar digitalt, även om de blir suddiga och felexponerade så är varje bild som en liten skatt. 
 
22 kommentarer
Alicia

Skatt minsann! Så himla vackert och sagolikt. Känns som en historia i varje foto och även på min digitala skärm stannar jag upp för att kolla mycket noggrannare än vanligtvis. Tycker särskilt mycket om 3,5 och 6!

Fani

Galet fina bilder!

M

Åh, så fint!

Beatrice

Åh, hur underbart är inte detta!? Har länge letat efter min lilla analoga kamera jag fick som 6-åring, men den verkar helt försvunnen. Håller med Alicia om att jag stannar upp lite extra för de här bilderna, framförallt stannade jag upp en extra stund för den andra bilden, den på båten, och den här mot slutet på ormbunken. Otroligt vackert ljus och färgerna i båt-bilden är ju bara to die for!

Kajsa

Wow så fint!!

hmle

Så himla magiskt & fint!

Karolina

Cirka hur mycket behöver en betala för att framkalla film i UK? Jag bor i London och har varit sugen på att börja fota analogt ett tag, men lyckas aldrig få tummen ur. kram!

Hanna & Elin

Det är något riktigt speciellt med analoga foton, även om de inte alltid blir lika bra som ens digitalt fotade så hamnar de en liksom lite närmre hjärtat!

hille

Jaaa!! Har väntat på att få se dessa!! Är ju så himla kär i analogt som du kanske vet. De blev ju helt fantastiska! Något extra magiskt med analogt är det allt.

hille

Och lightleaks alltså <3

hille

Och lightleaks alltså <3

ISA

det här får en ju nästan att vilja investera i en RIKTIG kamera. Plus lära sig lite skills då ;) so fantastic <3

Emilia

Så fint!

Lena

Härligt att fotografera analogt och det blev riktigt häftiga bilder :)

Robex Lundgren

fint

Agnes

Alltså, analoga bilder kan ju vara bland det finaste som finns! Det blir så otroligt vackert.

Jessica

Dessa bilder är verkligen helt magiska!!!

Beata

så drömmigt

Fanny

Analoga bilder, jag vet inte det är något speciellt. Även om vissa ser konstiga ut så tycker jag dom blir lite magiska och i alla fall underbara, till skillnad från digitala av nån anledning. Superfina var dina iaf! Älskar ljuset på den med hunden i skogen :)

Kaneli

Älskar älskar älskar känslan i bilderna!

Brita

Alltså HIMMEL OCH PANNKAKA vilka fina bilder!! Skulle också vilja börja fota analogt.

Johanna Af Apel

MAHGAHD. MAGI. <3