kvadratisk livsuppdatering

 
 
 
 
 
 
 
 
Hej bloggisen, förlåt för att jag försummar dig just nu. Men den senaste veckan har jag spenderat i det mest maxade sommarloviga state of mind jag någonsin upplevt tror jag. Jag har slagit mitt personliga rekord i sovmorgon om och om och om igen, snittat 10 timmar sömn/dygn, och spenderat hela dagar i sängen. Och bara känt mig så totalt avslappnad. För en evigt rastlös person som jag, som vanligtvis har svårt för att sova 6 timmar per natt och inte kan sitta still i mer än en halvtimme, känns det ungefär som att vinna OS guld. I början av Juli, efter att jag googlat symtom utbränd och med stresshjärta kunnat pricka av oroväckande många, lovade jag mig själv att spendera resten av sommarlovet med att försöka slappna så mycket som möjligt för att fylla på de för längesedan urladdade batterierna. Det känns så bra att kunna uppfylla det löftet och bara prioritera mig själv och mitt eget välmående till fullo för ett slag. 
 
Hur som helst, i äkta blogganda kommer här en liten livsuppdatering i listform! Sedan sist har jag:
 överlevt mensveckan från helvetet där varje dag inleddes med att jag hyperventilerade i fosterställning i hopp om att hantera den olidliga smärtan av en krampande livmoder + velat gråta ögonen ur mig hela tiden.
▸ brottats för livet i Edinburghs alla omklädningsrum för att hitta ett par shorts som passar då jag insett att Montenegro-värmen (snart åker vi!!) inte är kompatibel med svarta jeans.
▸ för det mesta inte varit ens hälften av hur glammig jag ser ut på bilderna ovan, men det är okej ändå.
▸ plöjt flera hundra sidor skönlitteratur.
▸ haft ett litet orosmoln i magen inför hösten och det kommande skolåret och LIVET, det är så mycket som måste fixas göras bestämmas att jag stundvis vill lägga mig ner på golvet och bara men jag är alldeles för liten och för oviktig för att klara av allt det här, men jag vet ju att jag kommer fixa det galant. Egentligen.
▸ druckit kaffe i solen med saknade vänner och uppdaterat varandra om livet och sommaren.
▸ skypat med världens bästa Nastasja och pratat pratat pratat om allt som känns extra mycket just nu.
▸ haft världens beslutsångest inför vilka psychology modules jag ska välja inför nästa år (just nu står valet om mina sista credits mellan evolutionary psychology och cognitive psychology of religion - pest eller kolera alltså).
▸ åkt till uni för att jobba med alkoholnormsprojektet, fått en försmak av det verkliga livet och känt mig som en människa igen.
▸ och bara haft det så himla, himla bra.
 
Hoppas ni har det fint och kramar ur det sista av sommaren. Jag ska försöka uppdatera bloggen lite oftare och svara på era mail (förlåt!), men om jag inte gör det är det för att sommarlovslivet håller mig i ett sånt himla hårt grepp just nu. Bara så ni vet. Puss!
 
 
13 kommentarer
Malin Sirviö

Vilka fina bilder!

L

Hej! Jag tågluffade genom Storbritannien i juli/augusti och stannade i Edinburgh tre nätter. Jag och min resekompis läste din Edinburghguide och följde den ungefär till punkt & pricka. Ville bara skriva en tackkommentar för att du verkligen hjälpte oss få ut det mesta av din så vackra & hemtrevliga stad, den var lätt att förälska sig i (och jag drömmer fortfarande matdrömmar om In Delhi). Tack och kramar!

Svar: Åh, hur bra som helst ju!! puss!
Jennifer

Pyret.

Låter ju verkligen som att du allt som allt haft det kanonfint, för den delen verkligen äger du den kortklippta looken!

Diman Dilir

så fin!

ISA

har helt missat Montenegro-resan. Men tusan vad roligt, verkar vara såå vackert där! Och megabra av dig att du klarat att slappna av, heja heja! <3

Johanna

Du tar så fina bilder att man blir galen

Annie

Hej och tack för en fin blogg!

Jag ska med stor sannolikhet flytta till Edinburgh till nästa höst och plugga en master i Carbon Management (typ miljöekonomi). Är tokig i att planera och undrar lite över vilka områden du skulle rekommendera att bo i, i staden? Det campuset som jag ska studera vid ligger ca 3 km söder om innerstaden, så vill inte bo alltför långt därifrån.

Sandra Leone

I feel you med mensvärken <3 och jag hoppas verkligen att orosmolnet seglar iväg som en liten lort för du är så himla stark, inspirerande och vansinnigt glammig!

Fanny

Gööörsnygg! Och cool.

Hannah

Åh, jag tycker du resonerar så klokt! Hoppas du fortsätter ha en toppenfin sommar!

Stine F

Høres ekstremt deilig ut med masse søvn! Har benyttet sommeren til å ta igjen litt selv, til tross for at jeg _vet_ det ikke fungerer sånn. Skulle ønske man kunne sove hele kvoten sin på en måned – og vært våken resten av året.

lina

Gosh, du är så vacker.
Jag är också i en sådan där "försöka slappna av period" inte lätt när höstplaneringsstressen väntar.

Johanna Af Apel

Du är ju för himla fin och insane vacker <3 så himla bra att du faktiskt kunnat varva ner och ta hand om dig, på riktigt så himla viktigt.