på sistone.

Vi kikar lite på hur livet har sett ut genom telefonen på sistone!
 
En magisk morgon. 
 
Och den eviga Edinburgh-dimman. Älskar det. 
 
Hängde ju vid hamnen en dag för ett tag sedan. Så himla bra plats.
 
Förra onsdagen bokade jag ett klassrum i två timmar och övade på min presentation inför tomma stolar. Solen kikade in och bildade fina linjer på väggen. Mmm, älskar den här sortens symmetri.
 
 
 
 
Jag gick ju till läkaren med mina eksem (som för övrigt är typ HELT BORTA nu <3 åh, ni förstår inte hur fantastiskt det är att kunna existera utan att kli) och när jag skulle hämta ut mina grejer på apoteket kraschade deras dator och jag fick vänta i nästan 1 timme (obs! hade söta pensionärer som höll mig sällskap, så det var jätteok ändå). När jag uppdaterade Fatou om läget blev det lite oavsiktlig poesi. Fatou döpte den till the guy behind the counter.
 
Och så lördag, med eftermiddagssol och skridskotrötta ben.
 
I söndags hängde jag mest i min säng. Läste Parallel Magazine som Michaela tipsade om, åt kopiösa mängder choklad och drack flera koppar té.
 
Och så helt plötsligt blev det ju måndag igen. Eftersom jag åker till Trondheim på lördag hade jag tänkt att plugga ikapp lite denna veckan och därför suttit på bussen 6.20 varje morgon. 
 
Och detta är anledningen till den tidiga timmen. Älskar att vara på skolan när den är helt tom; det är ingen som glufsar på chips i ditt öra, ingen som spelar musik högt och sjunger med, och ingen som målar naglarna bredvid dig så att tysta rummet luktar nagellack (ja, precis allt det här har jag råkat ut för). När jag kommer hit klockan 7 har jag två hela timmar för mig själv innan folk börjar trilla in, och ytterligare 2-3 timmar innan det är riktigt fullt. DRÖM.
 
 
Idag klev jag av bussen precis i tid för soluppgången. Är så otroligt svag för den här tiden på dagen alltså. 
 
På eftermiddagen, efter plugg + lektion + powernap, promenerade jag ner till stan för att fixa med lite grejer inför Trondheim-resan. Det regnade, som alltid. Men Edinburgh är lite extra flimvackert då, så det gör ingenting egentligen.
 
Jag var t ex på stationen och hämtade ut tågbiljetter, taket i vänthallen är så fint. Och uträttade ett par andra nödvändigheter innan jag gick hem igen och kraschlandade i Fatou's soffa där jag sitter precis i detta nu. Hej!
34 kommentarer
Elin

Wow, vilka bilder! Helt fantastiska =)

nora

ÅHåh hur redigerar du dina bilder i telefonen? vilket/vilka filter på vsco-cam är det! speciellt "Och så lördag, med eftermiddagssol och skridskotrötta ben"-bilden, ser ut som tagen med en analog ju!
kram!

Karolina

Hallå där! Jag bor för tillfället i England och tänkte ta mig upp till Edinburgh någon gång i år. Vilket tid på året skulle du rekommendera? Kram!

alexandra

edinburgh <333 älskar förresten också att komma tidigt till uni och ockupera den bästa platsen i tysta salen, men är alldeles för morgontrött för att göra en vana av det, haha.

lovisa

de regniga gatorna gör ju fasen nästan ONT i ögonen så fint äre.

Annelie Komorowska

Vet preciiiis hur det är att existera utan eksemkli! Världens befrielse <33

Daniella 🌙

alltsa <333333

Karin

alltså, så impad av din morgonork och disciplin! och, haha, sms-dikten är <333

Johanna Kreater

Du lyckas verkligen att skapa magi med en telefon du! Superfina bilder.

Carina

Oi, vart akte du skridskor?? Alskart men ville inte aka skridskor I St Andrews Square i december pga. JATTEDYRT (borde vara allmanratt att fa aka skridskor gratis tycker jag ofc) (ps. Akte skridskor nar vi var pa holiday I Kopenhamn i januari istellet hehee)

Svar: Murrayfield Ice Rink!! :) Det kostar £5.30 för själva skridskoåkningen och £1.70 att hyra skridskor! Det är ju fortfarande inte superbilligt, men det är ju som prisklass-bio ungefär! :)
Jennifer

ISA

Åh, den där dimman. sjukt sagolik/drömmig/läskig.

Kajsa

så fina bilder !!

Amanda Halldan

härligt inlägg!!

hanna, förbanna

alltså, åh, vad fint! Till och med när du fotograferar med telefonen får du till det! Det stämmer väl det där "10 % kamera 90 % fotograf" <3

frida

himla fin du får vardagen att se ut!

elise

åh, log helt brett åt "guy behind the counter"-dikten! love it :D

Kaneli

Soluppgången är verkligen bästa tiden på dygnet, men orkar knapp någonsin gå upp för att se den, även om jag också är relativt morgonpigg.

Johan

Bra bilder.

Jenny

Så mysigt inlägg! <3

Carina

NICE ang skridskor! Har funderat pa murrayfield ice rink forut. Kollade precis pa hemsidan, forstar inte riktigt om man maste boka?

Carina

nej nej ignore previous comments, fick upp den sidan med Session Times nu. Tror nog jag tar mig en tur dit pa sondag!

joe

Fint inlägg :)

Anna

Shit va fint det är jag måste dit

Anna

Shit va fint det är jag måste dit

Tilda

Får man fråga hur du blev av med dina eksem? Jag har testat det mesta, och utesluter en del i matväg som eventuellt kan trigga igång eksemen, men de tycks aldrig försvinna.

idaalsterhed.blogg.se

du tar så himla himla fina bilder!!

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Vilken härlig opretentiös och enkel vardagsinsyn! Känns som jag fick än mer insikt om hur du spenderar dagarna, trots att du ofta uppdaterar oss duktigt.. :) Känns lite som "bakom kulisserna". Jättekul att läsa!

Sabina

Så härligt! :)

Clara

Tomma universitetsalen <3 upplevde en gång att nån spelade piano där, tydligen utan att kunna något o avslutande med att slå på alla tangenter för att sen börja om igen, medan alla andra försökte studera...

Moa

Du fotar så magiskt fint!

Anna [foto]

Så himla fina bilder!

Anna ML Holm

Vackert!

Frida

Men asså åh så fint! <3 <3 älskar sådana här inlägg av spontana delar av ens liv, det blir så personligt och avslappnat. Plus så fina bilder du tar med mobilen?? Himlans proffsigt <3

A

Blir så peppad att plocka upp kameran oftare när jag läser din blogg! Det behöver inte alltid vara så himla fixat och uppstyrt, det räcker med att knäppa av några bilder på vardagliga saker för att håla igång.