flera timmar gapskratt och en liten bit Borås

Förra onsdagen hängde Nastasja och jag på låset till Liljevalchs konsthall där vi tittade på Herta Hillfons konst. Skulpturer brukar inte riktigt vara min grej, men jag blev verkligen så himla tagen av hennes verk. Älskade det. Jag lät min analoga kamera ta förmiddagsskiftet, så bilderna därifrån får vi vänta lite på. När vi var mätta på konst begav vi oss till Greasy Spoon där vi bestämt träff med bästa Chrissy!! Vi åt pannkakor, avocadotoast och pocherade ägg, samtidigt som vi skrattade tjoade pratade i mun, konstant. 
 
 
 
Så jäkla hårda. 
 
 
 
Fast innerst inne är de världens mjukisar, lovar. ♥ 
 
När Greasy Spoon stängde promenerade vi bort mot Medborgarplatsen för att möta upp Fredrika, Ottos kusin som jag träffade när hon var på besök i Edinburgh. Hon är helgalen på det allra bästa sättet. Vi satte oss på Wayne's Coffee där vi även sprang in i en av Fredrikas vänner som slog sig ner hos oss också, och så satt vi där i flera flera timmar och upprepade samma scenario: gapskrattade tills tårarna sprutade, pratade i mun och bara hade det så jäkla roligt tillsammans. Typ såhär 
 
 
 
 
Alltså, det var en så, så fin stund. Fick ont i halsen magen kinderna till följd av gapskratt, hur är det ens möjligt?? Vet ej, men det hände. 
 
 
 
Så sa vi hejdå till Fredrika och Max och bestämde oss för att gå en sväng på Röda Korset innan det stängde, och kolla så filmiskt kvällsljus. 
 
 
 
 
Och skrattattackerna fortsatte att hagla. De här två alltså!! Orkar inte hur bra de är?!
 
 
 
Alltså, typ såhär. ♥ (bilden har jag skamlöst stulit av Chrissy) Ett stående skämt under hela stockholmsvistelsen mellan mig och Nastasja var att jag alltid ser sval och samlad ut på bilderna jag tar på mig själv och publicerar på bloggen, när jag egentligen är konstant hysterisk på bilder som alla andra tar... tycker att dessa bilder illustrerar det bra, hehe. 
 
När vi sagt hejdå till Chrissy kraschade jag och Nastasjan på sängen, åt godis och vilade i någon timme innan vi begav oss till Fotografiska. Jag föll pladask för Nick Brandt's bilder! Så själfulla, och bara hela grejen att de är analoga och fotograferade utan telezoom är helt galet.
 
 
 
 
 
 
På torsdagen satte vi oss på tåget till Borås, hem till Nastasja och Daniel där jag blev välkomnad med middag på allt som är gott (dvs ost ost ost) i deras fina lägenhet. Dagen efter åt vi frukost långsamt, i takt med att solen kröp över golvet. Jag fick träffa hennes fina mamma och syster, vi åt sushi och hade det så himla mysigt bara. Och det är så fint, att få pussla ihop en person på det sättet när en inte känt varandra så länge, att få upptäcka nya delar och sidor, och bara inse att en gillar precis vartenda liten pusselbit. 
 
7 kommentarer
ISA

så himla fint att hitta folk som man klickar sådär bra med, internet är ju världsbäst!<3

Johanna

Jättefina bilder! och borås? bara 20 min från mig haha

corneliaeriksson.blogg.se

Vad härligt det låter, och så fina bilder!

sexochfylla.blogg.se

Mysig blogg. Älskar dina bilder :) kram

Calle Engström blogger

Du lyckades ju sjukt bra med bilderna! Snyggt!

Ebba Molin

Jag var på Fotografiska i fredags och älskade och Nick Brandts bilder... så himla fantastiska! Jag har en tavla med en av hans bilder på en elefant hemma hos mig. Häftigt!

Nastasja

Tack för världens bästa resa och för att du en så fin vän <3

Svar: <3 <3 <3 detsamma ju!
Jennifer