i stockholm med nastasjan

Uppdateringen på bloggen har varit nästintill obefintlig den senaste veckan, men så får det ju vara ibland. Speciellt när en har sommarlov och behöver ta en paus från livet, glömma bort krav och måsten, och låtsas att allt som finns är nu. Dessutom har jag varit iväg på äventyr, för i måndagsmorgon mötte jag nämligen upp världens bästa Nastasja på Alvesta station för att åka till Stockholm! Det bästa med att bo i Edinburgh är att bo i Edinburgh, och det värsta är att en befinner sig alldeles för långt bort från viktiga fina bra människor. Men som tur är står peppen på att ses igen i direkt korrelation med saknaden, och eftersom jag saknat Nastasja något oerhört, nådde peppen maxnivå. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tåget blev 3.5h försenat, men vad gör det när en har bra sällskap och tusen saker att prata ikapp om? Ingenting alls (även om det var väldigt skönt att få kliva på tåget till slut). När vi kom fram vilade Stockholm i kvällssol och vi promenerade genom gamla stan, på kullerstensgator som slingrade sig mellan terracottafärgade byggnader, väjde för duvor och turister med stora kameror (kategorin i vilken vi själva även fyllde alla kriterier). Vi köpte varsin glass - jag testade saffransglass för första gången och oh my, varför är det ingen som berättat för mig att det är himmelriket i glassform? Vi pratade om allt och ingenting i rasande fart, promenerade och promenerade tills vi inte orkade mer och vände om. Fyllde magarna med perfekta hamburgare och kraschlandade till slut i sängen, så himla nöjda med livet. Och så trötta att vi inte ens hann säga godnatt innan vi somnade.  
 
 
 
Och den här människan = guld. Om du får chansen att bli hennes vän; håll henne hårt hårt och släpp aldrig taget, för du kommer inte hitta en bättre vän om du så letar i tusen år. 
 
9 kommentarer
Nastasja

Vad skriver jag ens till så här fina ord? *gråter lite*. Love u

Diman Dilir

så mysiga bilder!

Matilda

Verkligt härliga bilder! Stockholm är ju en så underbart vacker stad!

Robex Lundgren

finna bilder

Maria Ekblad - bröllops & nyföddfotograf

Åh vad mysiga bilder!

ISA

kan du inte berätta er lilla "första gången vi möttes"-historia!? :))

Svar: haha I'll see what I can do! :)
Jennifer

Vicky

ååhhh döda mig långsamt orkar inte att inte vara där <///33

Svar: Alltså, du var så så SÅ saknad <33
Jennifer

Jon

Åh! Är du kvar? Jag har jobbat utomhus i gamla stan hela veckan, hade varit kul att se dig :)

Johanna

otroligt vackert!