smålandet

 
 
 
 
 
 
Tio månader sedan sist är jag tillbaka i Småland igen. Igårkväll, innan jag ens fyllt min utsvultna mage med mat eller burit in mina väskor, gick jag på promenad i kvällsluften med mamma och taxen. Gruset knastrade stämningsfullt under skosulorna, fullmånen steg på den skymningsrosa himlen och jag djupandades den söta doften av sommarskog. Inatt delade jag säng med tre mjuka, varma, kelsjuka katter, och när vaknade till runt tvåsnåret var tystnaden så kompakt att det tryckte i öronen. Allt är sig likt. Det är så väldigt fint, men också så surrealistiskt att vara tillbaka, som en ständig dröm eller ett evigt déjà vu. Men mest fint, så klart. 
 
14 kommentarer
lovisa

men, precis när jag flytt småland för upplandslandet och åre. men är tillbaka om ett par veckor (typ 20:e juli), är du kvar då? puss.

Sandra

Tjohoo, älskar ju att få se Edinburgh genom din lins men det finns nästan inget som slår dina smålandsbilder <3

Jessica

Håller med Sandra! Det är något så himla särskilt när du kommer hem till Småland. <3

Karin

å, kom förbi stockholm och drick kaffe med mig vettja, hehe <3

Svar: Asså, åker av en händelse till stockholm på måndag!? Stannar till torsdag förmiddag. Är du around för en kaffe? <3
Jennifer

Beatrice

Alltså åh <3 Förstår knappt hur fint det kan vara där ute i skogen. Det enda jag saknar så fort jag är i skogen är dock havet, för mig är det nästan samma lugn.

Sara

Jisses vad vackert

Johanna Englund

Så jädra fint alltså!

elise

helt magiska foton, som vanligt!

ISA

verkligen kontrast från livet i Edi ju, men det är det fina med livet ju! kontrasterna :) Passa på att djurgosa och familjemys massor <3

molly

Gu vad härligt! Och lika vackra bilder som alltid!

Nastasja

Du är så himla bra på att fånga det lilla vackra alltså <3

Ebba Molin

Åh så vackert.

Elin Olsson

Om två dagar är jag också hemma i Småland igen! Längtar så! :D <3

Karin

Men, fint! Skrev till dig på fb! (: