utflyktslördag

I lördags åkte jag och Jenny på upptäcksfärd! Vi hade bestämt oss för att utforska Horsnäsamossens naturreservat som jag har kört förbi otaliga gånger påväg till och från Ljungby, men aldrig tagit mig tid att stanna vid, så nu var det verkligen på tiden.
 
 
 
 
Det började bra. Så idylliskt att det nästan gjorde ont i ögonen.
 
 
 
Jennys yrväder Alfons fick följa med också. Kolla söt. 
 
 
 
 
Det luktade sött av skog och klockljungen gnistrade i motljuset. 
 
 
 
 
Vi klättrade upp i utsiktstornet och spejade ut över den vidsträckta mossen. 
 
 
 
Och när vi sett oss mätta på allt det gröna, visade Alfons oss allt han kan!
 
 
 
 
 
På väg hem gjorde vi ett litet stopp vid Målarskogs naturreservat också. Älskar denna plats så himla mycket - tysta stigar som slingrar sig genom den täta bokskogen, solljuset som silas genom klorofylltaket och stenar klädda i smaragdgrön mossa. Bästa sortens verklighetsflykt. 
 
12 kommentarer
Diman Dilir

så fina bilder!

Svar: Åh, tusen tack!!
Jennifer

Vicky

åh, såna små trägångar att balansera på genom det gröna <333 gjorde nåt liknande på hawaii mitt i bambuskogen, men gud så jag saknar att göra det i sverige med.

Svar: Åh, men kom hit då!!! :* :*
Jennifer

inredningsinsp

Skog!! längtar

Svar: världens bästa!!!
Jennifer

JUNITJEJ

Vilken trevlig utflykt! En sådan söt hund!

Svar: Åh, det var verkligen supermysigt! Och visst?!
Jennifer

ISA

åh, tycker alltid naturreservat ser så ledsna ut (hm ok?), men det är ändå fint i sitt vemod på nå vis. Eh, flummig kommentar? mucho.

Svar: Haha alltså, fattar precis vad du menar! De är ju lite övergivna haha, men fina.
Jennifer

Ebba Molin

Åh vad jag älskar att vandra runt i skogen. Så fridfullt och härligt för ögat.

Svar: Åh, jag också!!
Jennifer

Robex Lundgren

finna bilder

Fanny

Alltså skogen och mossen, wow så vackert.

Svar: Puss!!
Jennifer

Jenny

Alfons är bäst!

Svar: Ingen protest!
Jennifer

Anonym

Så mysiga och fina bilder!
Jag har ett problem med att välja kamera att köpa, Olympus om-d
eller canon 700d? vill ta ett till steg framåt i mitt fotande men har redan två objektiv som passar olympus men är ändå sugen på canon.. så kan inte bestämma.. ! har du kanske något råd? :)
Visst har du en canon?

Nike

Dina bilder<33

Älskar att se Småland ur din synvinkel! Jag bor i Växjö och varit runt på en del ställen i Småland som du! Bland annat detta naturreservatet!

Beata

så mkt grönt, så drömmigt och fin utflykt