analogt: första rullen

Hej hallå! Jag har packat och flyttstädat i dagarna 3, imorgon säger vi hejdå till vår lägenhet for good och på onsdag bär det av mot Sverige för några veckor. Så knäppt att halva sommarlovet redan är över?! Förstår inte. Anyhow, vi kan panika över hur snabbt tiden går en annan gång, för jag framkallade nämligen min första rulle film i helgen! Jag var så spänd på resultatet att jag slet upp kuvertet innan jag ens kommit utanför Boots dörrar och gjorde ett litet glädjeskutt nerför trappan när jag såg att min skrangliga zenit faktiskt fungerar. Nedan följer därför en liten bildkavalkad på ett gäng bilder som jag tycker extra mycket om, medverkar gör bland annat en gungande Fatou, lummiga träd och en hunkig pojkvän. Vi kikar: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Är himla nöjd med tanke på att kamerans ljusmätare var slut på batteri, så jag höftade mest med exponeringen och hoppades på det bästa. Fokusen är lite off ibland, men när jag lär mig att bemästra den, tror jag att det kommer bli kalas. Alltså, hörrni, jag har inte varit såhär peppad på att fota på evigheter, kanske aldrig förut. Tänker spendera resten av sommaren med att vårda den känslan ömt. Tror det kommer bli hur bra som helst. 
 
26 kommentarer
Nastasja

Är helt mållös, allt är så jäkla fint!!

Kaneli

Alltså wow vad fina! Plus dör din pojkvän är så cute ;)

Svar: Hahaha, visst är han :* Och tack!!
Jennifer

Sandra

Så otroligt vackra bilder!

Martina

du tar ju alltid så himla himla fina bilder!

lotta

tycker om svartvita fotografier så mycket, de här är så himla bra (du är så bra)

Johanna

Otroligt snygga bilder! herregud!

Rebecca Larsson

Åh älskar älskar älskar den med sädesärlan och den med såpbubblorna!

Amanda

Men halva var väl att ta i, är ju fortfarande juni. Ahh.

K

Ooh vad kul! Jag fotade just upp mina första analoga rullar med min lomokamera och idag kom sms:et att framkallningen är klar. Måste vänta ända till helgen tills vi är hemma och jag kan hämta ut dem men det är SÅ himla spännande!!:)

Svar: Åh, så sjukt spännande ju!!! Går av på mitten av excitement för dig! Hoppas det blev bra! :)
Jennifer

Elbe

Jag har inte ens ord för det här, alltså du är typ min favvofotograf. Vill se dessa uppförstorade till stora stora utskrifter i stora gallerihallar och få drunkna i dem.

Svar: <3 <3 <3 bästa kommentaren någonsin <3 <3 <3
Jennifer

Simone i Berlin

Pojkvänsbilderna är ju redo att ställas ut!

Svar: Men alltså <3 <3
Jennifer

evelina

ORKAR EJ!!! Så sjukt fint så jag ba går sönder. 3,9,10,12 i'm in love<3

Svar: Åh, puss!!! <3
Jennifer

Caja

Personligen ser jag ingenting negativt med att fokus är off, lite charmigt på en del av bilderna. Superfina, nu vill jag plocka fram min diana-kamera och ta mig ut och fota, så inspirerande att se dessa bilder <3

Svar: Åh, så fint att du tycker det! Det gör mig så glad <3
Jennifer

Daniella 🌙

<3 <3 <3

Vicky

JÄVLAR vilken snygging på näst sista :)))) och sjukt fin atmosfär i alla!! analogt alltså <333

Kristin

Så fantastiskt fina bilder!!! Jag fick också tillbaka peppen när jag började fota mer analogt och nu har jag knappt inte rört min systemkamera på ett år :)

Mirano

Jättefina bilder ju, det blev en helt annan känsla i dem jämfört med dina andra bilder (som självklart också är superfina, men that goes without saying)! :D

Fanny

Åh fint! Brukar alltid fota med systemkamera, men har precis börjat använda engångskameror igen och det är ju mycket mysigare, samt att det faktiskt blir himla bra bilder. Luv it.

Anonym

MMMHH va fint!!! Vill se meeer

Amanda

Men åh så fint! Det är ju verkligen något speciellt med analogt foto :)

ISA

Jag kan ju NOLL om foto, men även jag kan konstatera att detta är ju himla najs bilder! :) bra feeling! och din pojkvän borde ansöka till modellagentur snarast! ;)

freja

så himla FINA!! och ja, hur sjukt fort går inte tiden egentligen??

alexandra

bilderna på din kille är <3<3<3

Jenny

Det här får mig att tappa andan.

Kanya

Du borde verkligen vara nöjd med bilderna ^^de är helt underbara! Önskar att min första rulle gick lika bra hehe

Elin

Så otroligt fina bilder Jennifer!