juni genom åren

 
 
 
2010. Jag tog studenten och blåste såpbubblor, både på det dunkande flaket och på de tysta åkrarna i de småländska skogarna. Jag och Jenny bakade paj mest hela tiden, och hade det bra i solen. Minns inte så mycket annat än att jag var så lättad över att jag var klar med IB och att sommaren låg framför mina fötter. Jag firade midsommar med UNF (Ungdomens Nykterhetsförbund) och tältade i åskoväder.  
 
 
 
2011. Jag var så himla vilse i livet, men hästar, kattungar och skogen gjorde allt lite bättre. Jag jobbade som bröllopsfotograf, och även fast det också hade sina guldstunder visste jag ändå att det inte var helt rätt för mig. Jag som drömt om att jobba som fotograf stod där i spillrorna av mina framtidsplaner och krafsade efter något av substans. Det var början på vad som skulle komma bli en sommar kantat av känslostormar, men det visste jag inte än. 
 
 
 
2012. Första halvan av månaden äventyrade jag i Laos och Thailand. Där utforskade vi grottor, blev bestulna av ett gäng med apor, och spenderade otaliga timmar på skumpande bussar genom vackra landskap.
 
 
 
Och så poff åkte jag runt halva jorden, till LA närmare bestämt, för att fira min bror som tog examen! Där hängde jag och min familj på stranden, åkte på roadtrip, och åt rimliga mängder (dvs sjukt mycket) mat. Och titta så långt hår jag hade! Knäppt.
 
 
 
2013. Jag spenderade månaden hemma i Småland och försökte trassla upp knutarna i hjärtat. Misslyckades, men var ganska glad ändå. Jag höll krampaktigt fast vid de fina stunderna och blundade för klumpen i magen. Piggaboda tog dock väl hand om mig med sin friska luft och mjuka djur, som alltid. Och så tog min fantastiska syster studenten och jag kunde inte varit mer stolt.  
 
 
 
2014. Jag var i Malawi tillsammans med en organisation som heter First Aid Africa. Där lärde jag ut första hjälpen på en skola i en liten by vid namn Katula. Det var helt fantastisk och hjärtskärande och världsomvälvande. Kan fortfarande inte greppa att det faktiskt hände på riktigt. 
 
 
 
2015. Hej hallå, jag sitter på universitetsbiblioteket och har precis haft möte med min lärare. Tror det gick bra? Jag lyckades i vilket fall hålla mig sansad och saklig hela vägen genom en 45 min diskussion, bara det är ju en bedrift i sig. Och nu ska jag få lite jobb gjort som måste bli klart idag (helst igår, heh). Och rolig grej: springer just nu runt med tre ränder på vänster sida av huvudet pga ett litet missöde när jag snaggade håret förra veckan. Skrockar högt varje gång jag går förbi ett fönster/spegel och ser min reflektion, så himla typiskt mig. Och förresten, har ni tänkt på hur svårt det är att utvärdera ens nuvarande situation? Det blir alltid så tydligt för mig när jag gör sånahär sammanfattningar, att det är så mycket lättare att vara klartänkt när en blickar tillbaka men nutiden är alltid lite grumlig i jämförelse. 
 
 
12 kommentarer
lovisa

så fina tillbakablickar! och älskarälskar bilderna från 2013. vilket jäkla djup i den där dimvyn.

lovisa

så fina tillbakablickar! och älskarälskar bilderna från 2013. vilket jäkla djup i den där dimvyn.

Caja

När man är mitt i smeten så är det så svårt att se åt något åt håll, det är alltid efteråt när man fått distans som man kan verkligen se något av det. För övrigt, insåg att jag följt dig i 3 år nu, galet länge - känns inte så länge dock.

petronella

alltså wow

Karin

ska till thailand i vinter under nyår, har du några tips på saker en kan hitta på under dagarna. sola och bada och dylikt är inbokat, men det kan nog bli lite långrandigt i tre veckor..

Maria Ekblad

Åh så fina tillbakablickar! Gillar vekrligen lugg + långt hår också, även fast du är helcool i ditt hår nu!

Vicky

haha men jag postade ju PRECIS också junisar genom åren med början 2010??? HIGH5 hivemind <3

Svar: Haha, great minds!! <3 Puss!
Jennifer

KindaJustMe -- Text I Foto I Mode I Design

Vad mycket resor du har gjort. Ser superhärligt ut. Häftigt att åka till Afrika. Vet inte om jag hade haft karaktär nog att lämna alla bekvämligheterna hemma.

Calle Engström

Bilderna du har tagit över stadsvyn är magiska. Riktigt fint redigerade. SÅ bra vill jag bli på att redigera!

Svar: Åh, men tack snälla!! Blir så glad!
Jennifer

Johanna Af Apel

Gud vad fint! Herregud tänk att du varit en så fenomenal fotograf så länge, jäkla geni <3
Och JA, det är såå svårt att utvärdera och reflektera klartänkt i presens. På min skola har vi utvecklingssamtal där en ska reflektera kring var en är i sin process, vad en behöver, vad saker och ting beror på osv osv. Sjukt svårt när ingenting har hunnit landa och få perspektiv än. Hoppas du har det fantastiskt på ditt sommarlov! <3

Svar: Åh, men puss!! <3 Blir alltid SÅ glad av dina kommentarer! Och det låter sjukt nyttigt, det borde en ju kanske göra oftare själv. Ha små reflektionsstunder över livet och vardagen, på ett konstruktivt sätt utan att fastna jobbiga tankegångar.
Jennifer

Frida

Kan du inte gå all in och klippa dig som Kanye?? Nu när du ändå har början menar jag http://uk.eonline.com/eol_images/Entire_Site/2014815/rs_634x1024-140915085903-634-kanye-west-hair.ls.91514.jpg

Visste förresten inte att du hade en bror! Vad gör han? (nu låter det som att jag raggar......)

Svar: Hahaha, åh!! Borde verkligen!! Och jopp, det har jag! Han spelade ishockey i en herrans massa år (det var t ex det han gjorde i LA), men så slutade han förra året och nu jobbar han på en trappfabrik :)
Jennifer

Emma Svensson

Men oj, då har jag läst din blogg i tre år! Himla bra är den, tack!

Svar: Åh, tack snälla!! Och tack för att du läser!
Jennifer