under täcket

 
Jag gick visst och råkade bli sjuk. Det har lurat i kroppen hela veckan men att gå hem mitt i fredagsnattens isande kalla vindar, efter en middag med fina vänner, blev visst för mycket. Så idag bor jag under täcket. Här äter jag fruktsallad och chips, dricker rykande hett té ur min största mugg, och varvar läsning i Flickvännen (som jag förresten fick av Madeleine i försenad födelsedagspresent, hur gulligt?) med tupplurer. Är dock redan uttråkad (mvh sämst på att göra ingenting), så tips på bra serier/dokumentärer/roliga grejer på internet som botar rastlösheten tas tacksamt emot! 
 
Hoppas ni har det fint och att solen skiner på er 
 
12 kommentarer
Nastasja

Åh, krya!! Jag har hört att Historieätarna är ett måste att se, har inte tagit tag i det själv. Puss

Svar: Åh, har inte tagit tag i att kolla på det heller, kanske är dags nu! Puss! (saknar dig)
Jennifer

Malin

Tipsar da om Jane The Virgin. Rolig men smart komediserie. Latt att titta pa med bra skadespelare och inga billiga skratt egentligen, utan valgenomtankt samtidigt som det ar klockrent. :)

Svar: Åh, tusen tack!! Ska genast kolla upp!
Jennifer

Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM

Åh hoppas du gillar boken lika mycket som jag, raring! Och krya på dig! Jag kan tipsa om spännande och genomtänkta Orphan Black (finns på Netflix), sorgliga och fina filmen Obvious Child och herregud Öppna Arkivet på SVT Play. Puss!

Svar: So far är den superbra!! :) Åh, tusen tack för tips, och tack igen för boken! Puss!!
Jennifer

Aiko

det känns som att du är sjuk väldigt ofta?
Jag var det förut, men på nästan två år har jag bara varit sjuk en gång, så jag vet inte vad som hände, det är lite mystiskt.
så jag kan inte ge dig något tips.. eh konstig kommentar haha! Hoppas du blir frisk snart så du kan njuta av sommaren och fortsätta vara en kick-ass feminist!!

Svar: Hm, jag var sjuk senast i Januari, men det kanske räknas som ofta ändå? Har ingen uppfattning om sånt, haha. Tror att det är skolstress + för lite sömn + sjuka flatmates som har taken its toll. Men förhoppningsvis ska vila och vitaminer kicka igång mig igen :) Puss och tack!!
Jennifer

ISA

men nä! typiskt du ska gå och bli krasslig nu när du fått lov o allt.. kroppen ibland asså :/ krya massor!

Vicky

men åh, vara sjuk, totalt jäkla meningslöst. hoppas du kryar snabbt som attans. jag såg the place beyond the pines nyligen, den är ganska ångestig men himla bra. puss.

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Så typiskt.
Jag måste dock också heja för Historieätarna - om du inte sett det så är det PRIO ETT. Seriöst.
Sedan kanske det var här jag läste tipset först, men My Mad Fat Diary är fantastiskt. Fantastiskt.

Och vill man ha feelgood är Masterchef Australia the way to go. Always, the way to go (men man får inte vara hungrig utan tillgång till mat!).

Hanna

Åh, vad tråkigt, krya på dig! Då jag känner mig krasslig äter jag en citron, det brukar hjälpa! Och tips på trevliga serier är New Girl, Downton Abbey och The Middle! De brukar vara mysiga att kolla på :) Annars vill jag bara säga att jag tycker om din blogg. Alltså, verkligen jättemycket. Hela du är så underbar och du verkar vara en otroligt härlig person! Du skriver så himla fint, och dina bilder - WOW, säger jag bara!
Hoppas du frisknar till snart, kram!

julia

KRYA PÅ DIG x 1000! Det här radioreportaget är extremt mysigt, en behöver absolut inte gilla Dylan för att uppskatta det: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/549768?programid=4752

AgnesBlixa

Krya på dig!
Tipsar om "Fångad av Scnetiologin" kanske inte den mest roliga dokumentären men väldigt (!) intressant och ruggig. Oh Orange is the new black har premiär på deras nya tredje sesång den 12 juni på netflix, kanske roligt att kolla igenom sesång 2 innan dess tips tips.

Kram!

Fanny Thalén

Mitt tips är att du går in på Spotify (alternativt söker på Algiers + Blood eller Irony.Utility.Pretext på youtube) och lyssnar på årets absolut bästa album (de släppte sin första låt typ 2012 och jag har vntat i 3 år på att den här plattans kulle komma. blev inte besviken!!).
Musiken är någonslags Ghost gospel som får det att kännas som om en sitter på en predikan och lyssnar på någon som svär att hon kommer ta tillbaka alls som är hennes. Trots att det är en karl som sjunger. https://open.spotify.com/album/24hXu3nSvxjwfYbbJIG3U0
Medan du njuter av plattan så kan jag rekommendera dig att surfa runt på http://www.brainpickings.org och få helt briljanta boktips samt inspireras. Krya på dig och njut av att ha tråkigt!
Nu ska jag gå och sitta på ett övergivet campus och skriva klart min c-uppsats och hoppas att min visdomstand inte behagar göra mer uppror än vad alvedonet klarar av att förtrycka.

silja

vad gäller tv serier kan jag ocksa tipsa om Call the Midwife - utspelar sig i London pa 50-talet, need I say more? :)