en fredagseftermiddag i skogen.

Sista dagen i Trondheim åkte jag, Johanna och Pär ut i Malvik-skogen tillsammans med Eivind som går i Johannas klass. 
 
 
Hit skulle vi.
 
 
Vi grillade kåv.
 
Och på äkta friluftlivs-vis var vi ju så klart tvungna att dricka varm choklad också.
 
 
 
Sedan tittade solen fram. Ja, sol!
 
Kolla söta! Eivind är förresten ett himla geni på det här med foto, kolla hans instagram och bara bli amazed. Dessa två alltså, ni kommer definitivt höra mer om dem i framtiden. 
 
När vi ätit oss mätta började vi gå runt sjön. Den här utsikten, oh my. Ser ni fjället där borta i horisonten?
 
 
 
Barrskog i solsken måste ju vara den bästa terapin någonsin.
 
Stigen var täckt av blankis som skimrade fint i solljuset.
 
Dock var det glashalt så vi halkade fram och trillade titt som tätt.
 
Vi gick ut på isen och gled runt ett tag. Smart som jag är skulle jag så klart försöka glida jättelångt, men när jag tog sats tappade jag fotfästet (dr martens är ju kanske inte de bästa is-skorna med sin gummisula) och drämde i isen med kameran före. Fick en mindre hjärtattack, men turligt nog blev det bara en spricka i uv-filtret. Tack och tack för uv-filter alltså, annars hade det här objektivet varit skrot för längesedan.
 
 
Eivind hade med sig sin polaroidkamera och tog ett par bilder.
 
Mmm, ljuset var <3
 
Sedan började solen gå ner och vi fortsatte halka runt på spåret för att hinna tillbaka innan det blev mörkt. Vi träffade en jättejättepepp border collie som vi fick klappa, och dess ägare som berättade om hur Ronja (hunden) hade ätit upp hennes italienska handgjorda stövlar samma dag.
 
Vi åkte hem till Eivinds familj och spelade en omgång UNO innan vi lämnade Malvik för denna gång. Tillbaka i Trondheim igen hängde vi lite i studion på Fotofagskolen och tog testbilder inför en produktfotografering (älskar hur jag säger detta som om jag var superinvolverad, det var jag inte; jag var fortfarande livrädd för att röra något ifall det skulle gå sönder, så jag satt mest bredvid värmefläkten och tittade på), och sedan trillade vi in i lägenheten och bäddade ner oss i sängen på direkten, för vi var så där härligt utmattade som en bara blir efter en dag i skogen. 
 
 
14 kommentarer
Anna Holm

Mysigt :D

Maria Ekblad

Åh vad mysigt :D

Carina

skogSKOGskogSKOG <3

hanna, förbanna

alltså, vilka superfina landskap! Skogen <3

Annelie Komorowska

Men jösses så fint! Och alltså UV-filter <33 För ett tag sedan tappade jag min kamera rakt på objektivet som protesterade med ett kras. Fick typ hjärtsnörp och trodde det var kört. Inspekterade objektivet och började störtböla av lättnad när jag insåg att det bara var UV-filtret som gått sönder. Alla som inte har filter på sina objektiv: skaffa!

elise

herreguuuud vad mysigt! kan inte få nog av skogsbilder.

Flo

Upptäckte din blogg ganska nyligen, fan vilka fina bilder! Instant-fan! :) Ser fram emot att ser mer i framtiden :)

ISA

Nej men alltså! jag tjatar om detta men du får MIG (världens icke-landet människa) att vilja gå på skogstur. Det är stort <3

Sandra Leone

Det här ser så bra ut! Varm choklad och allt <3

Daniella 🌙

<3<3<3skog<3<3<3

lovisa

alltså TACK för påminnelsen att köpa uv-filter. varför har jag tänkt det tusen gånger men aldrig gjort det? vet ej. måste råda bot på. och: fantastiska bilder. som alltid <3

Lotta

åh vad fint och mysigt!

Lilly

Åh vilken härlig natur. I jämfört med Skåne där allt är platt och tråkigt..

Jessica

Asså, friluftsidyllen <333333 Vill också dricka varm choklad och äta grillad korv i skogen.