en svartvit skymning.

 
 
 
 
 
 
Igår kom jag hem från skolan precis när det började skymma. Och efter 9 himla timmar på biblioteket var jag i desperat behov av frisk luft, ni vet så där så att lungorna känns alldeles för små. Så när jag trillade in i lägenheten (för det är exakt vad en gör efter att ha klättrat uppför vår branta trappa med en tung ryggsäck) tog jag inte ens av mig kängorna, utan åt en macka på stående fot i köket och begav mig ut direkt igen. Upp på världens bästa vulkan i duggregnet och bara andades. Djupt och långsamt. Lät mig bäddas in i dimman och skymningen för ett tag, och glömma bort att rapporter och uppsatser existerar. Jag knäppte några bilder också, som i kombination av skymningsljus (eller snarare skymningsmörker) och svartvitt blev väldigt postapokalyptiska. 
 
Idag ska jag referera klart en rapport, gå på föreläsning i kognitiv psykologi och förhoppningsvis börja bygga skelettet till en case study. I eftermiddag ska jag dricka kaffe med en bloggläsare, som jag spontant mailade i förra veckan och bara hej du verkar bra + vi bor i samma stad = fika? Och ikväll ska jag titta film med en bra person som tagit sig an uppdraget att utbilda mig i film, och säkert kommer det sluta med att vi pratar till alldeles för sent inpå natten. Tänk va, vad fin en helt vanlig tisdag kan vara ändå.
 
19 kommentarer
Maria Ekblad

Åh vilka dramatiska bilder! Och så fint med prat ända in på natten.

maja

Varje gång jag ser svartvita foton tänker jag att jag borde fota/redigera mer i svartvitt. Det tänker jag nu också. Tack för påminnelsen och ha en bra dag :)

Nastasja

Satan vad fint med svartvitt alltså. Så mäktigt!

Klara Amanda

Åh vad det låter bra. Vill också se på film och prata tills klockan är alldeles för mycket.

Molly Rodin

himla vackra bilder!

Beatrice

Så himla fint och vackert!? Alltihop alltså, kanske minus plugget, men huvudsaken är ju att du tycker det är kul?! Och åh, Edinburgh, som jag vill besöka den staden...

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Otroliga bilder..! Och jag kan känna igen den där känslan, att bara behöva ta sig ut. Precis som jag ska göra nu, fast på Paris soliga gator. Mindre postapokalyptiskt, men nog lika nödvändigt. :)

Jessica

Vilka vackra bilder! Det är något magiskt med svartvita bilder!

Elin

Fina bilder!

ISA

saknar ord för hur vackra bilderna är. Så jag är tyst.

Linnea, fotografier

Wow vilka otroligt vackra bilder!!

Ebba

herregud så vackert jennifer!
Och förresten, vad fint det blev med lite ändring i headern!

Annabella

Sååååååå fint och dreamy!! Måste måste måste besöka Edinburgh någon gång i mitt liv

Frida

Åh, så himla fina bilder! Och kan verkligen relatera till den där andnindsnöden efter plugghets, har min inlämning av uppsats idag och det känns verkligen så nära till frihet och andningspaus.

Anouck

Tappar andan så vackra bilder! Älskar hur mångsidig du verkar vara med kameran och just dessa bilder känns just lite sådär dystopiska, och av någon anledning tycker jag att just visualiserandet av dystopier sådär på håll kan vara så himla vackert, haha.
Har läst din blogg ett tag nu är så otroligt förtjust i den! Du verkar vara en så modig person och det inspirerar. Så tack, verkligen, jag har lärt mig så mycket om feminism m m tack vare dig!

Svar: Åh, blir SÅ glad av den här kommentaren! puss <333
Jennifer

Elin

Åhh, vilka otroligt häftiga bilder!!

Maja

Jag vet att detta inlägg inte faktiskt innehåller en bild på dig, men med tanke på att jag stalkat din blogg ett tag nu så har jag väl ändå ett hum om hur du ser ut, och så just denna afton satt jag och kollade på filmen Ensemble, c'est tout och slogs pang bom av hur du påminner om Audrey Tautou i den, eftersom ni båda har lite liknande frisyrer och så. Tänkte bara säga det, och obvs är det ju en komplimang för Audrey Tautou är ju gudomlig eh ja. Tack för mig.

Svar: alltså <333 Puss!!
Jennifer

Vicky

vill också fika med dig!!! ah ja som sagt kom hem till lilla svea i början av juli så gör vi'et bara!

Jessica

Mycket postapokalyptiskt! Känns också lite som industriella revolutionen och misären som var då på något vis. Så himla vackert ändå.