länkvärt

Under tiden som jag hade en liten bloggpaus pga ett evigt plugginferno så samlade jag på mig ett helt gäng med bra grejer som jag hittade på internet, som fram tills nu har fått ligga och damma i arkivet. Vi kollar!
 
 
När män mottar kommentarer om sitt utseende förskjuts inga maktpositioner - Michaela förklarar på ett bra sätt varför omvänd objektifiering inte riktigt is a thing.
 
 
 
Empowered vs Objectified - lite på samma tema förklarar den här artikeln skillnaden mellan att inneha makten över sin egen sexualitet och att bli objektiferad. Så himla pedagogisk, så klick klick!
 
Killar har förstört tjejers utekvällar i flera hundra år - skrattade tills tårarna sprutade, så himla spot on.
 
När vi formulerar utopierna formulerar vi samtidigt politiken - Michaela (igen pga min eviga husgud) sätter ord på mina tankar gällande att den feministiska kampen ofta avfärdas som 'orealistisk'. 
 
 
 
 
Genom Rebecca hittade jag fotografen Lukasz Wierzbowski och föll pladask, tycker verkligen att ni ska klicka er in på hans tumblr och kika på hans bilder.
 
Untitled - att ta en paus från internet gav mig verkligen perspektiv på hela hetsen bakom bloggar och instagram. Trillade över detta blogginlägg under tiden och igenkänningen var verkligen SÅ hög. 
 
 
 
 
Har ju tipsat om Annabella typ tusen gånger tidigare men måste göra det igen pga geni, kolla bara hennes brillianta bilder från Istanbul. 
 
5 tips to keep up your creativity - stjärnan Linn, som för övrigt driver en av mina absoluta favoritbloggar, ger sina bästa tips till att maxa kreativiteten. Sjukt bra.
 
Glad söndagsläsning!
 
25 kommentarer
Klara Amanda

Fotograftipsen! <3 Istanbulbilderna är så vackra.

Beatrice

Så. Mycket. Bra!!<3 Ska genast göra det till min morgonläsning och läsa igenom dessa länkar!

Jessica

älskar dessa inlägg! alltid så himla mycket bra grejer.

linn

tack för länken och att du gillar min blogg, du är en himla stjärna!

hille

Åh, du har alltid så bra tips!!

LisaMarie

Vilka GRYMMA tips! Tusen tack! :D

LisaMarie

Vilka GRYMMA tips! Tusen tack! :D

Johanna Af Apel

Tack fina du! Känner att det var alldeles för längesen jag tittade in här <3

Matilda

Vilka bra tips! Och fina bilder :D

Jasmine

Vilka bra tips :)

Robex Lundgren

finna bilder

Robex Lundgren

finna bilder

Annster

Bra tips och fina bilder :)

Ella

Coola bilder!

Sanna

Vilka härliga tips och vilka bilder :D

angelicasvarld.blogg.se

Toppen tips! Vilka lovely bilder!!

Johana Duggin

härliga TIPS :d

Josefine

Fina bilder!

Josephine

Grymma tips! :D

Cielo

Tack för tipsen!

Smilla

Jätte fina bilder!

Smilla

Jätte fina bilder!

annelie

tjusiga bilder

Sandra

wooow, underbara bilder!!!!
Titta gärna in på min blogg och skriv vad du tycker, pusspuss!!

Rebecca Larsson

Åh så himla glad över att kunna tipsa vidare om Lukasz Wierbowski! Puss

Svar: Så sjukt bra tips ju!! Satt och gapade när jag scrollade igenom hans tumblr!
Jennifer