måndag

 
(eh hej, skrynkligaste tröjan i stan.. till mitt försvar måste jag inflika att jag strök den typ precis innan jag tog dessa bilder, den blir dock skrynklig igen så fort en bara rör sig en millimeter </3)
 
Jag har suttit inlåst i mitt rum hela helgen och försökt TVINGA MIG SJÄLV TILL ATT SKRIVA DEN HÄR HIMLA UPPSATSEN. Min hjärna är helt slutkörd alltså, har aldrig varit så här mentalt trött förut. Behöver semester so bad. Efter mitt prov i tisdags tänkte jag att jag minsann förtjänade en paus, och klev ut ur pluggbubblan som jag befunnit mig i sedan i början av februari (!). Så på onsdagen, i stället för att börja på uppsatsen, stekte jag ett pannkakstorn, hånglade med en snygg person, och tittade på film. Galet bra. Men fy fasen vad motigt det var att sätta sig med plugget igen i torsdags. Min hjärna skrek 'uuuäääähhh' varje gång jag gjorde ett försök, och så har det fortsatt. Har därför varvat halvtimmesplugg med otaliga powernaps och flera liter kaffe hela helgen, samtidigt som frustrationen och stressnivån bara stigit. Igårkväll släppte det dock äntligen och nu är det roligt att skriva igen. Puh.
 
Idag sitter jag på universitetsbiblioteket och jobbar. Eftersom terminen tog slut i fredags (vi fick förlängning på den sista uppsatsen pga orimlig workload) ekar det tomt här. Så skönt. I eftermiddag ska jag bli filmad och intervjuad (läskigt) för ett projekt som jag är med i nu där vi tagit på oss uppdraget att försöka förändra alkoholkulturen på skolan; vi hoppas att fler ska våga säga nej till akohol, så att drickandet blir mer ett aktivt val än ett tvång. Vi är ett himla fint gäng, så det är väldigt peppigt. 
 
Hoppas ni har en fin måndag och att livet är snällt mot er!
 
16 kommentarer
Emelie Blad

Den där onsdagen lät precis som vad du behövde och förtjänade, fyyy att behöva återvända till plikterna igen. Men som tur är, så är allt vana och jag är glad att tvånget släppte och lättade..
Lycka till med projektet och håll oss uppdaterade på hur det går!

Beatrice

Alltså, om man bara pluggade så mycket som du gör! Det är lite drömmigt att man ens kan det, jag förstår knappt hur jag ska plugga ens 5 timmar i veckan, och det är mina lektionstimmar... Noll självdisciplin och noll motivation.

Men kul i alla fall att du uppdaterar lite oftare igen, har saknat alla fina texter och underbara bilder!

Maria Ekblad

Åh det är så segt att skriva uppsats. Hoppas det går bra för dig :*

blipblop

ok, berätta nu, var kan jag köpa tröjan?? så snygg!

och hoppas plugget är över snart så du kan börja blogga mer, min favvoblogg :)))

Frida

Assssssåååååå denna uppsatsmisär. Jag misstänker att din arbetsbörda är avsevärt mycket fetare än min men jag är ändå gnällig för att vi har deadline för C-uppsatsen om exakt en vecka. Heja oss!

Karin

Heja, vad duktigt du är som ligger i så!

Och en fråga: vad är det för läppglans/läppstift du har på dig på bilden? Riktigt fin nyans, utan att se för sminkat ut liksom. :-)

Frida

Åh asså den där jäklarns pluggbubblan är ju så jobbig att ta sig in i när en väl tagit paus, även fast pauserna ju är så behövliga. Jag ska precis bryta mig tillbaka i min för tre exams i juni, så jag känner verkligen med dig <3

chrissy

åh jag vill också veta vart en kan haffa en sån snygg tröja!! (och hehe… alla mina tröjor är MINST så där skrynkliga 5ever pga stryker aldrig :)))

ISA

sådär är det jämt att tar man ett break från något blir det orimligt jävla jobbigt att börja igen. Mycket dumt att man funkar så :( men skönt att du är back on track! kämpa på nu fino, slutspuuuurt <3

Nastasja

Kom ihåg: fuldansa alltid när livet är tufft och ÄT OST! Heja dig!!!

Vicky

uuuugh så duktig du e! själv har jag prokrastinerat som en galning (bl a därför jag sitter här på din blogg istället för att skriva skoluppgifter). VILL också hångla GAH. MEN - har slutat dricka!!!!! sist var för över två mån sedan, är så glad och pepp över detta?!??! PUSS och massa pluggpepp bejbi

Simone i Berlin

Tack för att ni för kampen mot alkoholnormen. Så himla viktigt <3

Alice Svensson

Kämpa på med plugget! Man får tänka att det inte är så långt kvar och snart får man ledigt. Själv sköt jag upp en massa plugg i den distanskursen jag går på och sitter med flera videolektioner och fyra bildredigeringsuppgifter som ska vara klara i början av juni... Att man inte lär sig att göra allt i tid...?
Lycka till med uppsatsen! :)

Johanna

Så spännande med intervjun! :D
Hoppas att allt gick superbra! Du är så himla cool som står upp emot alkoholnormen! Hejjar på dig! :)
Kram!

Beata

så galet himla fin du

Linnea, fotografier

Du är så himla fin!!!