morgondiset

 
När jag vaknade strax efter 6 igår (ja, men jag vet, min kropp gillar inte att sova helt enkelt) och drog undan gardinerna var ljuset så fantastiskt att jag tappade andan. Jag snörade på mig kängorna, slängde kameran över axeln, och styrde stegen mot Arthur's Seat.
 
 
 
Den stigande solen kastade långa skuggor.
 
 
 
 
Och vägkanten stog i blom.
 
 
 
 
Luften var varm, men ändå krispig, fylld till bredden med sommardofter, och himlen vibrerade av fågelsång. Jag kastades tillbaka till sommarmornar hemma på landet, när en springer ut i t-shirt och gummistövlar för att plocka vinbär eller hämta tidningen, då luften känns precis just så.
 
 
 
 
Och ja, ni ser ju, ljuset var magiskt.
 
 
 
Hej, snigelkompis.
 
 
 
 
Längs med vägkanten skuttade små kaninungar som ännu inte lärt sig att människor = farliga, och jag hade hela Arthur's Seat för mig själv. Älskar att gå på promenad helt på egen hand. Att ha bott i stan nu i flera år har långsamt vant mig av med folkskyggheten som kommer med en uppväxt mitt ute i ingenstans där en springer och gömmer sig om en hör ljudet av en bil (sant), men behovet över att vara helt ensam mitt i naturen finns fortfarande där. Tur att en är morgonpigg då och hinner upp och ut innan staden har vaknat. 
 
 
 
Jag fortsatte ner förbi dammen där svanarna guppade i vattnet. 
 
 
 
 
Innan jag sa hejdå till alla djuren och gick hem för att äta frukost. Resten av dagen spenderade jag i den stekande solen tillsammans med en fin vän, vi åt uteserveringslunch och promenerade runt Arthur's Seat (igen). Så himla bra. Och, snälla solen, stanna för alltid. Okej? Tack. 
 
 
23 kommentarer
Julia Müller-Sandvik

Magiskt är verkligen rätt ord. Det ser helt sagolikt ut!

Klara Amanda

Ah, men hur himla vackert? Gulligt med kaninungarna också, djurbebisar är ju typ det sötaste som finns.

Maria Ekblad

Men vad fint! Ibland önskar jag jag var en morgonperson istället för en kvällsmännska för ljuset är ju så vackert!

Malin

Vackert, vackert, vackert, vackert! SÅ vackert! :)

Nastasja

Vet du vad du lyckas med? Att visa upp helt helt nya vyer och detaljer av en promenad du gjort så många gånger. Älskar det.

Svar: <333!!
Jennifer

ISA

det är nästan så jag kan tycka att det är värt att sätta klockan på 6 varje morgon för att få uppleva morgonljuset/luften/dofterna. Det är fan nått speciellt med det!!

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Beskrivningen om morgonluften och den bilden över är helt makalös, Jennifer. Jag kan inte sluta beundra den!

Svar: Åh, men du!! Puss!!
Jennifer

maria

Men guuuu va fina bilder!!! åhhh

Brita

Åh så himla fint!! Älskar den där stigen med den lilla bänken påväg till Arthur's seat, ser så Sagan om ringen-aktigt ut på nåt sätt. Superfint att du är tillbaka och bloggar så mycket igen ♥

Svar: Åh, så himla fint att du tycker det! <3
Jennifer

June

Åh, morgenlyset er så vakkert <3

Svar: Åh, så så vackert!!
Jennifer

Ebba

Blir helt lyrisk av bilderna! Började tänka på när det ljuset kommer hit till Norrbotten och det är ljust hela nätterna och disigt på morgnarna och blev glad i hela kroppen.

Svar: Åh åh åh! Så avis!!
Jennifer

Frida

åh åh åh vilket fantastiskt fint inlägg <33 så mycket sol och glädje och kärlek på allt, och dessutom är du ju så jäkla bra på att fota! Den med stig och bänk och solsken fick mig nästan att dra efter andan, så så fin.

Svar: Åh, puss!! <3
Jennifer

Elisabet:)

Så underbart vackra bilder. Ljuset är verkligen underbart. Men du har också öga för bildkomponering!

Svar: Åh, tusen tack fina!!
Jennifer

Ingrid

Det ser helt fantastiskt ut! Wow vilken morgon!

Svar: Åh, det var verkligen helt underbart!!
Jennifer

Sandra Lundin

Blir lite tårögd av det här inlägget. Så vackert!

Svar: <3!!
Jennifer

Jorunn Lavonius

Dör vad bra det ser ut. Måste fråga, du verkar så himla spontan och ambitiös och morgonpigg och hela köret, är du faktiskt sån som aldrig vill sitta ner och kasta bort en hel dag, eller tar du tag i dig själv och gör saker även fast du inte alltid känner dig pepp för att du vet att du kommer ångra det annars? Alltså, jag älskar verkligen att hitta på saker men är så himla bra på att bara ligga i sängen och läsa bloggar också om jag inte tvingar ut mig själv. Och är morgontrött. Asjobbigt.

freja

så.himla.vackert!! tänk att en bor här!

Svar: Åh, men jag vet!! Ofattbart!
Jennifer

Elin

Åh, vilka vackra bilder!!

Svar: Åh, tack snälla du!!
Jennifer

Jenny

DU.

Svar: DU ju!!
Jennifer

lauhjarta

Hur kan det vara så himmelskt fint ? Blir väldigt rörd av sådan skönhet. Påminner mig helt enkelt hur skönt det är när jag ser liknande magi in real life.
Visste du att din blogg och dina foton är en sådan fantastisk present för oss läsare ? Du sprider lycka, ro och skönhet :)

Svar: Åh, men tack!! Blir ju så himla himla glad när ni tycker om det jag gör!!
Jennifer

lauhjarta

Och det ska man vara väldigt tacksam för!! Tack igen :)

A

Alltså, vilka bilder!!!
Och speciellt den sjätte uppifrån! Att det liksom finns såna platser på riktigt.
Kan titta på den hur länge som helst. Känns som något från en film, helt magiskt!
Vilken lycka att bo så nära något så vackert.

Moa | hobbyfotograf

Vackert! Du har verkligen fångat det på bild :)