sommarlovets början och finbesök.

Okej, jag måste börja med att berätta: JAG HAR SOMMARLOV. Kan inte beskriva hur oerhört skönt det är. Har nog inte riktigt förstått det än. Och tack vare en snäll pojkvän som läste igenom uppsatsen och städade upp min engelska så tror jag att den faktiskt blev helt okej, även om jag panikskrev det sista på några timmar. Hur som helst, nu tänker vi inte mer på det. I stället så tittar vi på vad jag gjorde igår:
 
 
 
Titta vilka som är här och hälsar på! Mammi och pappi kom hit i torsdagskväll och stannar i en vecka! Har ju inte träffat dem sedan i slutet av Augusti så det är himla fint. 
 
 
 
Igår vaknade vi till sol och bestämde att det var en perfekt dag för ett besök på den botaniska trädgården. 
 
 
 
 
Kolla söta! De har varit gifta i 30 år i Juni, hur galet är inte det?
 
 
 
Min pappa, som kan ungefär allt om skogen, var verkligen i sitt esse och sprang runt och inspekterade varenda träd. Söt. 
 
 
 
 
 
 
Och jag som suttit inlåst och pluggat den senaste månaden njöt av varje sekund. Frisk luft alltså, vilken grej.
 
 
 
 
 
 
Efter att vi spenderat några timmar bland blommorna åt vi lunch, och när vi ändå var i närheten passade vi på att gå längs med Water of Leith och hamnade i Dean Village som är en av de drömmigaste platserna i Edinburgh.
 
 
 
Efter ha promenerat i fem timmar i sträck gick vi hemåt igen, förbi Princes Street som är strösslad av körsbärsblommor, och avslutade dagen med sängpicknick på kakor, chips och ädelostmackor. Hur bra som helst. 
 
 
20 kommentarer
Daniella 🌙

Mest spontant tänkte jag: "varför har hon inte berättat att hon har en pojkvän????" Detta fenomenet med bloggar där det känns som att man är kompisar fastän man aldrig pratat på riktigt <3<3<3

Maria Ekblad

Åh vad mysigt med sommarlov! Det förtjänar du :D

Johanna

Åh så fint! Vill också vara med! Och vilka härliga bilder på Mammi och Pappi!! :D <3

elise

åh blir alltid så imponerad av människor som kan en massa om flora och fauna! haha. vill också vara grym på sånt.

Klara

Som vanligt vill man ju bara resa iväg när man ser dina bilder, så fint!! Vad gulliga dina föräldrar är, kärlek är ju världens bästa grej.

Jessica

Helt underbara bilder! Så vackert med all växtlighet och dina föräldrar ser så himla glada ut. <3

Beatrice

Alltså wow, vilken plats! Definitivt ett sånt ställe man tar med naturintresserade föräldrar till! Hade också tagit med min pappa till en sån plats (och gjorde det kind of, fast i Lund).
Och så fint att de varit gifta i 30 år!! <3

Caja

Så mysigt! <3 Dina föräldrar är ju så söta ihop!

Nastasja

Ser så himla härligt ut verkligen. Är så impad av din pluggork, men det lönar sig verkligen! <3

JOSEFINE -

Gud vad underbart fint det är!!

Ellen

Åh så mysigt! Du är så sjukt duktig som orkar plugga så himla mycket, du förtjänar verkligen sommarlov nu.

Edinburgh är alltid så fint, längtar tillbaka...

ISA

Stopp och belägg!! Pojkvän!? haha, tror du detta går obemärkt förbi? ;) nejdå, du har rätt till privatliv. Helt helt underbart med föräldrahäng och GRATTIS till lovet för tusan <3

Isabella

Hej, alltså en blir ju så himla nyfiken. Kan du ta en liten bild på den lycklige, eller kanske skriva några rader om denne. Jag vill inte intrude-a på ditt privatliv. Men alltså, så himla nyfiken.

(Fina bilder, ser ut som familjen har det underbart)

Emelie - Lever drömmen i Paris!

Men åh, vad fint med besök! Du tog verkligen vara på tiden och ute i det vackra vädret. Dina bilder är, som vanligt, magiska.

Ha ett gött sommarlov!!

Sandra Leone

Åh sommarlov <3 Det är du banne mig värd!

Jennifer

Hej!! När får vi se en bild på min pojkvän då?? dör ju lite av nyfikenhet här! ps. älskar att du är back on track igen och bloggar

Minna

Du tar cirka alltid finast bilder ever men alltså DESSA!!! Finner inga ord. Gav mig sån harmoni i själen fast det stormar lite. <3

Svar: !!!! Bästa kommentaren ju! Blir ju SÅ glad <3
Jennifer

Vicky

"pojkvän" alltså jjjjjeeeennniiiffffeeeerrrr åh. <3 och du och din pappa har samma leende!!! så fint. puss för sommar!

hille

Ahh, hade tänkt ta mig till Dean village sist jag var i Edinburgh men det blev inte av, ser så fint ut där. Måste nästa gång!

Svar: Åh, gör det!! Det är verkligen min favoritdel av Edinburgh!
Jennifer

Johanna Af Apel

Sista bilden!!!!