sommarlovslivet

 
 
 
 
 
Sommarlovslivet leker och jag spenderar dagarna skrattandes läsandes sovandes promenerandes och kaffedrickandes. Jag varvar sängen med soffan och glider runt i min morgonrock utan något som helst mål med dagen. Det är som balsam för den lilla stressade kroppen, och som terapi för min sömnberövade hjärna. I bakhuvudet vilar vetskapen om att den eviga rastlösheten kommer slå klorna i mig så fort tillfälle ges, att snart kommer det rycka och dra i kroppen efter struktur och substans, men tills dess uppskattar varje sekund av ljuvligt ingenting. 
 
 
10 kommentarer
Elin

Åh vad fint det låter, du förtjänar verkligen att ta det lugnt nu! (du är för evigt min pluggförebild)

Svar: Åh, men du! <3
Jennifer

Maria Ekblad - bröllops och nyföddfotograf

Men åh jag blir så avundsjuk. Vill också ut i ledigheten men sitter inne på jobbet. Men snart är jag ledig jag med. :)

Sofi

Åh, vad härligt med sommarlov. Räknar också dagarna nu! Sedan blir det räknande av sommarlovsdagar innan jobbandet drar igång istället... Hur länge har man förresten sommaruppehåll i Skottland? :)

Frida

åh, väl förunnat! Längtar så efter den där fantastiska sommarlovskänslan, för även fast jag har tre exams emellan mig och sommar så känns det nära :)

Jenny

Vilken sjukt snygg och intressant blogg! Här får jag droppa in fler gånger, bra jobb! Hittade hit via Atilio, dit jag hittade via Niotillfem... Tips är bra grejer, ja.

Daniella 🌙

ahh ar sa avundsjuk. jag ar ledig en dag i veckan och har inte ledigt forran i december :c

Ebba Molin

Åh så härligt! Om ett par veckor har jag gjort min första termin på universitetet...känns galet fint. Då väntar långa sommarkvällar, caféjobb och massor av tid till roligheter!

ISA

men åh så fint det är med ledig efter några stressiga veckor! SÅ uppskattat! <3

Karin

Sooooooommarlov jisses vad skönt. Fortsätt njuta så länge rastlösheten bara tillåter, du är mer än värd den här vilan! Längtar SÅ efter dagar med obekymrad sträckläsning, promenader och långsamt kaffedrickande på uteserveringar och i parker. åh

Svar: Åh, förstår det!! Du förtjänar ju också lite välbehövlig vila!
Jennifer

Karin

ps. kanske bara jag som inte sett designändringarna förrns nu men vad tjusigt du fått det här inne! puss

Svar: haha åh, du var den första som såg! Och pusstack fino!
Jennifer