första veckan

 
 
Första veckan tillbaka i uni är att säga hej hur är det och mötas av leenden men livrädda ögon, för nu börjar allvaret på riktigt. Det är prata igenom allt som hänt de senaste månaderna, och att lova varandra att ses oftare den här terminen (med den underliggande vetskapen att det är tomma löften, att tiden inte kommer räcka till). Det är att byta 9 minuter frukosttid mot 9 minuter hud-mot-hud och att andas i takt. Det är att komma hem efter 10 timmar i skolan, tom på mat sömn tid, trött och tung. Det är att ha en pojkvän som strax innan midnatt säger jag kommer med en gång och sedan tröstar, lugnar och försäkrar att allt kommer bli bra. Det är att äta lunch i gräset med solen mot kinden, att andas krispig septemberluft tidigt en torsdagsmorgon, och att fastna i ett rasande ösregn när en kliver av bussen. Första veckan tillbaka i uni är att fyllas av förväntan, en spirande längtan efter att skriva lära läsa, och ett lugn som bara infinner sig när en är på rätt plats vid rätt tidpunkt. Men framförallt är det dagar av ohämmat kaos, innan struktur och rutin tar vid, och en andfådd rusar in i andra andningen. 


Jag har haft mina första föreläsningar och seminarium, min första meltdown, mina första möten, och min första dag av ren exaltation. Det här kommer bli bra. Läskigt, men bra. Hur har ni det i septembersolen/regnet?   

14 kommentarer
Nastasja

Hur jag än gör får jag aldrig ihop orden som du. En vanlig beskrivning av skolan, skriven av dig, är magisk. Love u

cat

Vad mysigt det låter. :) själv lever jag småbarnsliv och oroar mig för att magsjukan som kommer om hösten ska hitta hem till oss via kiddo. :P

Victoria

altså nastasja ovenfor her satt ord på det jeg alltid tenker når jeg leser bloggen din! så fantastisk fint <3

Caja

Börjar hitta rätt och hem i datorn igen, fick köpa ny då den föregående vapendragaren sedan nästan 10 år numera är stendöd och det enda som finns nu är hoppet att mina grejer ska kunna räddas. Om jag inte tänker på att mina grejer kanske är borta så känns det rätt bra nu, känns ungefär som när man flyttat till nytt boende fast i mikroformat :) Lycka till med pluggandet!

Carina

Du glomde namna roller derby ;)

Jenny

Du har blivit så otroligt duktig med ord!! Jag är så, så stolt över att ha dig som vän.

Molly Rodin

September är fint! Jag jobbar som timmare och har fått och haft en massa timmar hela september. Dock är jag sjuk nu och har varit sjukskriven hela veckan så har inte kunnat jobba och så missar jag en kräftskiva i morgon :( Tänker att det är körtelfebern som gör renässans medans jag är svag i kroppen och det blir man ju när man jobbar dubbla pass en dag och två nätter sedan. Men, September är fint ändå! Mycket fint faktiskt :)

Victoria

Åh, lycka till så himla himla mycket med allt! Ser fram emot att läsa om ännu ett Skottlandår ♥︎ Mvh *önska jag bodde i Harry Potter land*

Elin

Åh, lycka till med allt plugg finaste du! Det ska bli så roligt att börja Uni igen men jag är ganska säker på att jag också kommer och känna lite av allt det där nästa vecka. Säg till om du har vägarna förbi Glasgow, kram!

Linnea

Jag har det bra, i septemberregnet. Fast livet är lite på paus, hoppas den är över snart. Hoppas allt blir bra på detta uni-år för dig! :)

Daniella 🌙

jag håller på att lära känna Edi och jag tror att vi kan komma överens.

ISA

åh men alla förändringar är ju så läskiga, men jag kan inte hjälpa att jag får sån sjuk längt efter plugglivet av att läsa detta! och fin pojkvän som pussar på mig <3

Anonym

Låter jobbigt, men kul, se verkligen till att ta hand om dig, med tanke på att du sa att du började googla symptom på utbrändhet i våras, inget är värt väggen <3

Svar: Tack för omtanken, lovar att ta hand om mig <3
Jennifer

Johanna Af Apel

Gud vad fint, både ord och bild <3 Hoppas du den bästa terminen ever!