10 frågor.

Bästa Christina, som förövrigt kan vara den mest power:iga personen jag vet, utmanade mig att svara på 10 frågor, so here we go! 

 

 

1. En bild på dig själv som du tycker mycket om.

 

Foto av Johanna, så klart.
 

2. Vilka är dina bästa turist-tips i din stad?

Äta: 10 to 10 In Dehli

Fika: Love Crumbs

Göra: Arthur’s Seat, Old Town och Princes Street Gardens.

 

3. Vilken drink ska man bjuda dig på?

Vad som helst som är alkoholfritt egentligen, är inte så fussy när det kommer till sånt. Är mer fussy när det kommer till vem som vill bjuda och hela situationen, har väldigt svårt för köttmarknadskänslan över okända personer som kommer fram och vill bjuda en på drinkar. 

 

4. Hur var du när du va 15? 

Trött på att bo mitt ute i ingenstans bland människor som jag inte kunde relatera till. Hade svart tuperat hår, lyssnade på glamrock och målade eyeliner-ormar på kinden. 

 

5. Vad gör du på lördagar?

Minns typ inte längre? Har ju liksom inte riktigt haft några lördagar på evigheter pga plugg.. så pluggar? Fast när jag tänker efter har jag ändå lyckats klämma in typ bio och hemmafester på kvällarna. 

 

6. Hur skulle du vilja bo?

Skulle ju inte direkt tacka nej till ett större rum, eller ett rum där solen lyser in på morgonen. Och så ingen heltäckningsmatta tack </3

 

7. Ett recept som du lagar ofta.

Mina chokladbrownies! Det är verkligen standard-efterätten här i lägenheten om vi har middag tillsammans. 

 

8. Vilken är din favoritsvordom?

Helvete, den ligger så bra i munnen. Men om jag ska vara ärlig brukar det låta mer såhär: satan-i-helvetes-jävlar-skit. Svär inte så ofta, men när jag väl gör det tar jag i ordentligt.

 

9. Vilka är dina guilty pleasures?

Det här är SÅ svårt! Har gått och klurat på detta i flera dagar nu, men kommer väl inte på något klockrent. Men jag gillar att svära (förlåt mammi och pappi och alla känsliga vänner) och att klia på kli-ig hud (alla som haft eksem eller liknande någon gång vet ju hur skönt det är, men ja, väldigt kontraproduktivt om en vill ha hel hud).

 

10. Vill du rekommendera dina läsare något? 

Tycker att alla ska ta en titt på Johannas instagramkonto (hon är lite mer aktiv där än på bloggen) och bara gapa över hennes fina bilder! @photobyjs heter hon.

 

Och att alla ska gå in här och skriva under protestlistan mot polisens kvinnoregister. 

 

 

Q&A
7 kommentarer
elise

listor <3 <3 vill ha en blogg bara för att kunna lägga upp listor. haha.

Svar: Haha, håller med!!
Jennifer

Sara

Åh älskar att svära! Känner mig som att jag jobbar på en skuta långt bort i havet och har en ankartatuering på bicep^^
Känns ju som att det har mycket med att göra att jag inte är troende också, just de svärorden har liksom ingen laddning därför.

Svar: Haha, klockrent!! Jag tror att jag gillar det för att jag liksom får kliva ur hela "duktig-flicka rollen" och leva rövare för ett tag :)
Jennifer

Maria

Så fin och dramatisk bild på dig.

Svar: Åh, jag gillar den också supermycket!!
Jennifer

lovisa

svaret på fråga tre <3
bilden på dig <3
bilden länkade på dig i svart hår, får liksom inte nog av sådan nostalgi!! <3

Pyret.

Haha alltså kan inte se dig som ditt femtonåriga-jag at all, hur var det ens du??

Svar: haha, knäppt va? helt galet hur mycket en kan förändras på bara några år (eller... snart 9 år, för fasen, hej åldersnoja)!
Jennifer

Vicky

haha, var också lite som dig när jag var yngre. mycket argt smink och arga kläder. och accessoarer. och beteende. hehe.

Linnéa Thell Jansson

TYcker det är jätteroligt o läsa sånna här inlägg :)