en lördag i solen

Vet ni vad?? Jag har hängt med Madeleine hela helgen! Så fint va? Vi har haft det så himla bra ihop i orkanblåsten och jag har försökt visa Edinburgh från sin bästa sida. Vi tar en titt på hur första halvan av lördagen såg ut: 
 
 
 
 
 
Vi började dagen med att gå upp på Arthur's Seat pga obligatorisk turistattraktion. Dagen innan hade försvunnit i ett ösregn varvat med hagel storlek kikärta, och jag var så himla orolig att hela helgen skulle bli likadan. Men tack och lov sken solen och det blåste varma vindar. 
 
 
 
Och alltså, himlen var en dröm.
 
 
 
 
Ja, ni ser ju. Älskar molnen här i Edinburgh, de har så himla många fler dimensioner än hemma i Småland. Himlen är liksom byggd på höjden på ett annat vis. Så fint.
 
 
 
Kolla söt i orkanvindsfrisyren! Borde starta en bildserie centrerat kring folk som slåss mot skottlandsvindarna.
 
 
 
Vi tog ungefär 1 000 bilder på utsikten, jag pekade ut de mest kända byggnaderna (och mitt uni, hehe) innan vi vände om och gick neråt igen.
 
 
 
Vi mellanlandade på Circus Café's uteservering, där duvorna kuttrade på muren och ett gäng fransoser stirrade fascinerat på oss när vi knäppte iväg tusen bilder på precis allting med våra monsterkameror. Lyckligtvis var det aningens varmare nu än när jag fikade där med Nastasja i Oktober, så vi slängde av oss jackorna direkt och lät solen värma vår bara hud. Bäst.
 
 
 
Vi fyllde på koffeindepåerna med kaffe, och chokladbehovet med kaka, och dog lite över hur galet gott det var.
 
 
 
Hade ett så himla fint sällskap också! Tänk så många fina vänner jag fått genom internet, bästa grejen. 
 
 
 
Efter fikan gick vi uppför the Royal Mile ända fram till terassen utanför slottet och kikade på utsikten. Titta, där borta var vi innan!
 
 
 
Nerför Victoria Street och förbi alla färgglada affärer & restauranger. Vi kikade bland lite affärer (hej du fina person som kom fram till mig inne i en av affärerna och sa att du gillar min blogg; tack igen!! blev så himla glad och gick runt och flinade stort i flera minuter efteråt) och tog återigen 1 000 bilder på allt vi såg. Så fint att få återupptäcka sin stad tillsammans med en kamerakompis, att få se alla gator och hörn med nya ögon igen.
 
 
 
 
Vi svängde in på the Old Town Bookshop och klämde på böcker med fina ryggar och bläddrade bland prints. 
 
 
 
Madeleine köpte en bok med bilder från Edinburgh och ett par vykort innan vi gick vidare.
 
 
 
Vi utnyttjade solen till fullo (så som en måste göra i Skottland där regnet lurar bakom varje hörn) och köpte med oss allt gott vi kunde komma på och satte oss i Princes Street Gardens.
 
 
Blåbär, jordgubbar och veganska cupcakes från marknaden på Grassmarket, och så kaffe & juice från Hula = bra picknick!
 
 
 
Där satt vi, njöt av solen, suckade högt mellan varje tugga pga sjukt gott, och skrattade åt barnen som roade sig med att rulla nerför backen. Sedan gick vi hemåt och skiljdes åt för powernap/läsning/matsmältning innan vi möttes upp för middag senare på kvällen. Men det tar vi i ett annat inlägg! 
12 kommentarer
Nastasja

Haha, du kan erbjuda dig att sätta ihop en turistguidebok featuring alla med blåsiga frisyrer till någon turisbyrå! Alla ser så nöjda ut även om håret yr runt :')!

Svar: Haha, borde starta en egen turistbyrå!! Typ kom till Edinburgh och var glad i stormvindarna!! Har ju ett helt gäng på dig också: https://cdn1.cdnme.se/2610733/7-3/img_5043min_534af29eddf2b3029af1959a.jpg och https://cdn3.cdnme.se/2610733/7-3/img_5052min_534af2ab9606ee3bf0ddf0d2.jpg <333
Jennifer

Annabella

Åååå vill också Edinburghhänga!!!!!!! Verkar såååå najs

Svar: Ja men jaa!! Kom hit så hänger vi!!
Jennifer

lovisa

alltså ETTA va nästa person att hälsa pårej!!!! <<3

Svar: Ja, men det är ju givet!!! <33
Jennifer

Karin

vilken plats! helt fantastiskt landskap!

Madeleine -PHOTOGRAPHY FEMINISM VEGANISM

Puss <333

chrissy

men JÄTTEFINT!!!

Robex Lundgren

fint

DIMAN DILIR

så härliga bilder!

Hille

Åh så fint!!
Old town bookshop-skylten är min absoluta favoritskylt någonsin <3 så fint att den alltid är där!

ISA

Men gud så mycket frågor jag fick nu!! haha. Har ni träffats innan? Och är det något lopp där på första bilden eller är alla skottar sjukt hurtiga!? ;) ursäkta nyfikenhet, du behöver inte svara på alla mina frågor i alla kommentarer, haha!

Svar: Nepp! Det här var första gången vi träffades, men vi har internet-känt varandra i ett par år ändå? Och det var Edinburgh Marathon under dagen :)
Jennifer

Vicky

är så glad för att ni har lite sol där borta. puss

Johanna

Så otroligt vackra bilder!